3 403 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Köpa Festool från UK
Att det är svårt att beställa elverktyg (stickpropp) från usa har man ju hört då man måste köpa en rätt så stor omvandlare!. men jag undrar hur det är att beställa från England? då dom både säljer 110 v och 240v?? går det att använda 240 volt här i sverige? vi har ju 230 volt ??
Tackar på förhand
// Peppe
Tackar på förhand
// Peppe
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Jorå, det går. Engelsmännen kör dock 110V på byggen, så se upp så att du inte får tag i en amatörmaskin (funderar för mig själv om Festool har några amatörmaskiner, hmm).
Dock får du byta tryne på kabeln eller sätta upp några Engelska uttag hemma.
Dock får du byta tryne på kabeln eller sätta upp några Engelska uttag hemma.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
När The Woodworker listade priserna på Festool TS75:an var den betydligt dyrare än i Sverige, var hittar man en TS55:a för 1720kr? Var det en begagnad?
Nej jag tror inte att Festool har någon produktion i amatörlinjen, det ligger nog inte i linje med deras idéer.
Fast det där med 110V, det är väl mer 'on site' vilket verkar vara med utomhusbyggen. Många maskiner på engelska hemsidor är listade som identiska, och så väljer man 110V eller 240V i en rullgardinslist bara. Det antyder väl att det handlar om var man ska använda dem snarare än om det är amatör eller proffs. Det är rätt vanligt om man hyr en maskin i England att man också får med en transformator, eftersom inte alla har 110V hemma.
Nej jag tror inte att Festool har någon produktion i amatörlinjen, det ligger nog inte i linje med deras idéer.
Fast det där med 110V, det är väl mer 'on site' vilket verkar vara med utomhusbyggen. Många maskiner på engelska hemsidor är listade som identiska, och så väljer man 110V eller 240V i en rullgardinslist bara. Det antyder väl att det handlar om var man ska använda dem snarare än om det är amatör eller proffs. Det är rätt vanligt om man hyr en maskin i England att man också får med en transformator, eftersom inte alla har 110V hemma.
Jag får be om ursäkt på mina bara knäskålar för att jag skrev att jag hittat en festool för ca 1800 kr!! min web läsare var fel inställd och den följde inte nuvarande valutkurs
lite stressad annars hade jag nog upptäck det!!
// Peppe
// Peppe
Klicka här för att svara