Hejsan allihopa
Jag ska investera in en borrsats för metall. Har kikat på DeWalt Extreme 2 DT7926 som jag hittat på Engelska siter. Har dock inte sett den på nån svensk sida. Nån som testat DeWalts Extreme 2 borrar?
Sen har jag kikat på Dormer som väl gör bra grejer, min lokala handlare hade den lilla satsen (den upp till 10mm) för 400:- Tyvärr hade han inte nåt bättre pris på den större satsen upp till 13mm då jag helst velat ha den

Nån som kan ge mig några bra tips??

Är det inte bråttom så går de stora Dormersatserna ibland på Tradera för inte helt orimliga pengar.

Nä det är inte panik. Jag kan vänta på bra pris. DeWalt priserna är ju bra i USA men då är det svårt att hitta mm-satser. I England finns de men de är inte direkt billiga
Ska kolla på Tradera!

Dewalt extreme är rätt bra metallborr, men överprissatta, åtminstone i Sverige. Jag har också haft problem med att ett av dem har slagits av, se inlägg nr 41 i denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/verkty...olyckstillbud-med-maskiner-och-verktyg-2.html

Ska du köra trä så är dewalt extremeborren helt och hållet värdelösa. På gund av spiralernas utformning så flyger de väldigt snabb igenom träet och kilas gärna fast utan att göra ett cirkelrunt hål. Som sagt helt värdelöst.

Jag tycker att Dormer gör utmärkta borr, se gärna denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/130678-riktigt-bra-borr.html

Tror många av Lunas återförsäljare har Gührings TiN-Tip satser på kampanj för tillfället.

Jag har en jättebra borrsats från Gühring med borrar upptill 13 mm på jobbet. Kostade 800 kr, men järnhandeln jag plockade ut den på brukar vara väldigt dyr.

//Patrik

Som redan sagts, köp dormer. :)

Om utgångshålet inte är superviktigt att det blir flisfritt, exempelvis om det ändå ska försänkas, så går de utmärkt i trä också.

P-plats skrev:
Tror många av Lunas återförsäljare har Gührings TiN-Tip satser på kampanj för tillfället.
Ja nu har jag sett kampanjbladet från Luna, 800:- för 1-13mm. Ska kolla med min lokala om de för dem Tack för tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.