3 681 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
köp inte myresjökök via smålandsvillan!
Hej
Vi har nu haft vårt hus villa ljungby i över ett år. Efter drygt 3 månader fick vi en lådfront i handen när vi skulle öppna en låda i vårt kök.
Konstruktionen är så billigt gjord att den inte håller för de lådor som är 25 cm höga. Det känns inte tryggt att ha sin 8 månader gammal son i köket om luckorna lossnar på detta sätt. Detta har ännu inte åtgärdats 9 månader senare. säljaren har gjort det mesta han kan göra. Jag var i rummet när han ringde myresjökök men ännu har inget åtgärdats.
]Jag vill varna alla för detta sätt som myresjökök och smålandsvillan hanterar detta ärende. Dessutom förväntade vi oss luck och låd dämpare då det stod på myresjököks hemsida att alla deras kök har detta som standard men detta fanns inte heller.
Mitt tips är att välja bort köket helt och hållet för myresjökök håller både riktigt dålig kvalitet och det finns ingen efterservice. Välj en annan köksleverantör. Exempelvis Ikea håller mycket bättre kvalitet och de hjälper en om man får problem. Det är nästan skrattretande att man kan bli behandlad på detta sätt när man lagt ut över 3 miljoner kronor. Själv jobbar jag inom detalj handeln och skulle en produkt gå sönder på det viset som bara kostar några hundra lappar åtgärdar vi det omgående.
Som sagt ett varnade finger för myresjökök och smålandsvillan som har total ansvaret.
Vi har nu haft vårt hus villa ljungby i över ett år. Efter drygt 3 månader fick vi en lådfront i handen när vi skulle öppna en låda i vårt kök.
Konstruktionen är så billigt gjord att den inte håller för de lådor som är 25 cm höga. Det känns inte tryggt att ha sin 8 månader gammal son i köket om luckorna lossnar på detta sätt. Detta har ännu inte åtgärdats 9 månader senare. säljaren har gjort det mesta han kan göra. Jag var i rummet när han ringde myresjökök men ännu har inget åtgärdats.
]Jag vill varna alla för detta sätt som myresjökök och smålandsvillan hanterar detta ärende. Dessutom förväntade vi oss luck och låd dämpare då det stod på myresjököks hemsida att alla deras kök har detta som standard men detta fanns inte heller.
Mitt tips är att välja bort köket helt och hållet för myresjökök håller både riktigt dålig kvalitet och det finns ingen efterservice. Välj en annan köksleverantör. Exempelvis Ikea håller mycket bättre kvalitet och de hjälper en om man får problem. Det är nästan skrattretande att man kan bli behandlad på detta sätt när man lagt ut över 3 miljoner kronor. Själv jobbar jag inom detalj handeln och skulle en produkt gå sönder på det viset som bara kostar några hundra lappar åtgärdar vi det omgående.
Som sagt ett varnade finger för myresjökök och smålandsvillan som har total ansvaret.
Vad som står på Myresjököks hemsida har väl inget att göra med vad du har köpt från Smålandsvillan? Det är ju Smålandsvillan som du har köpt av, inte Myresjökök och då får du ju titta i leveransbeskrivningen från Smålandsvillan om det står att det ska vara dämpade lådor eller ej. För oss var det väldigt tydligt beskrivet från Smålandsvillan att på deras standardkök är det INTE dämpade lådor (men vi köpte nån lyxvariant med dämpande lådor). Sen är det säljarens ansvar att fixa felet, inte Myresjökök, acceptera inte att du ska ha nån kontakt med Myresjökök utan ha all kontakt enbart med säljaren, det har du rätt till enligt konsumentköplagen. Han kan inte skylla på nån underleverantör (som Myresjökök är), enbart Smålandsvillan är ansvarig för att felet ska rättas till gentemot dig. Ring till huvudkontoret på Smålandsvillan och om inte det hjälper ring till VD'n för Smålandsvillan - då brukar det ta fart. Om inte det hjälper ta kontakt med konsumentvägledare.
Stämmer inte, det är bara folk med mycket pengar, som själva handlat för dyrt, prioriterat design eller som har dåligt affärssinne som håller på och påstår det hela tiden. Bara som exempel, min GANT jacka för 3500kr är dålig kvalitet, går sönder hela tiden, mina H&M-jeans för några hundra är jättebra kvalitet. Toyota har bättre kvalitet än Mercedes men kostar hälften så mycket, Nokia 3210 har otroligt bra kvalitet jämfört med mycket dyrare nyare mobiltelefoner etc. etc.
Håller med, bara för att något kostar mycker mer är det inte alltid mycket bättre utan det kan snarare lika gärna vara någon som tjänar onödigt mycket pengar på sin produkt vilket jag inte tycker är fel i sig men jag tänker inte gå på det och köpa för dyrt om jag slipper. Sen i det här fallet hade de nog i alla fall snålat väl mycket på konstruktionen. De har dock varit och löst det nu så nu är vi glada o nöjda igen.
Vi kunde köpt myresjöhus bollebyggdshus och andra ansedda exlusivare tillverkare då hade vi fått lägga ut 400 000kr till och fått i stort sett samma standard. Hade vi dock lagt 1 Msek mer hade det blivit skillnad men det blir än mer skillnad om vi lägger 1 Msek extra på smålandsvillan också. Alltså ett smartare köp om man är prismedveten vill säga.
Vi kunde köpt myresjöhus bollebyggdshus och andra ansedda exlusivare tillverkare då hade vi fått lägga ut 400 000kr till och fått i stort sett samma standard. Hade vi dock lagt 1 Msek mer hade det blivit skillnad men det blir än mer skillnad om vi lägger 1 Msek extra på smålandsvillan också. Alltså ett smartare köp om man är prismedveten vill säga.
ja det med dämpningen gick oss nog förbi vid köpet. vi gjorde hela affären på 3 veckor. Jag vet att man inte kan ta saker för givet men för oss kändes detta som att köpa en bil och inte få ngn ratt till när året är 2010. Vi fick inte någon möjlighet att lägga till för dämpning ens. Fick ni det via smålandsvillan eller gjorde ni det efteråt? Jag började driva ärendet mot de här igen nu också i samband varför jag la ut informationen på detta forum. De har nu varit och åtgärdat felet så vi är jätte nöjda nu. det tog sin tid men nu är det riktigt bra. efter detta kan jag bara rekommendera smålandsvillan igen. Man får mycket för pengarnapetha skrev:Vad som står på Myresjököks hemsida har väl inget att göra med vad du har köpt från Smålandsvillan? Det är ju Smålandsvillan som du har köpt av, inte Myresjökök och då får du ju titta i leveransbeskrivningen från Smålandsvillan om det står att det ska vara dämpade lådor eller ej. För oss var det väldigt tydligt beskrivet från Smålandsvillan att på deras standardkök är det INTE dämpade lådor (men vi köpte nån lyxvariant med dämpande lådor). Sen är det säljarens ansvar att fixa felet, inte Myresjökök, acceptera inte att du ska ha nån kontakt med Myresjökök utan ha all kontakt enbart med säljaren, det har du rätt till enligt konsumentköplagen. Han kan inte skylla på nån underleverantör (som Myresjökök är), enbart Smålandsvillan är ansvarig för att felet ska rättas till gentemot dig. Ring till huvudkontoret på Smålandsvillan och om inte det hjälper ring till VD'n för Smålandsvillan - då brukar det ta fart. Om inte det hjälper ta kontakt med konsumentvägledare.
vi har inte dämpning i luckorna men frontarna är uppstärkta i alla fallboojy skrev:ja det med dämpningen gick oss nog förbi vid köpet. vi gjorde hela affären på 3 veckor. Jag vet att man inte kan ta saker för givet men för oss kändes detta som att köpa en bil och inte få ngn ratt till när året är 2010. Vi fick inte någon möjlighet att lägga till för dämpning ens. Fick ni det via smålandsvillan eller gjorde ni det efteråt? Jag började driva ärendet mot de här igen nu också i samband varför jag la ut informationen på detta forum. De har nu varit och åtgärdat felet så vi är jätte nöjda nu. det tog sin tid men nu är det riktigt bra. efter detta kan jag bara rekommendera smålandsvillan igen. Man får mycket för pengarna
Vill bara åter igen poängtera att smålandsvillan och myresjökök åtgärdat problemet. Det har gått flera turer fram och tillbaks. vad som kunde misstolkas misstolkades. Det är så det är ibland tydligen. Myresjökök var här och det var en jätte trevlig snubbe som åtgärdade problemet, Vi är mycket nöjda och tacksamma nu. Alla kan göra fel bara det blir åtgärdat är allting lugnt är min filosofi.
Klicka här för att svara