GoC GoC skrev:
Du kan säkert få jättebra service på Bauhaus, men då får du så klart vara beredd att betala nån krona mer för det du handlar. Som exempel kan dom ha en anställd som sitter en kur vid sidan av gasolförrådet och ger en fantastisk service.
Men som vanligt skall det gnällas, man söker det billigaste och missar det där med att anställd personal som står för servicen medför ökade kostnader som läggs på priset för varorna.
Om du läser mitt första inlägg lite mer noggrant kommer du att notera att min fråga handlade om varför det inte går att betala i vanliga kassan. Situationen då var dessutom att det stod två personer som var helt sysslolösa där medan det stod en stackars sommarjobbare i infokassan. Problemet är inte underbemanning på grund av låga marginaler och låga priser. Problemet är ett systemfel då Bauhaus uppenbart utformar sina system helt utan kunden i åtanke. Det sistnämnda märker man inte bara i fallet gasol utan även i övrigt. Om nu låga priser var problemet hur kommer det sig att Hornbachs servicenivå är ljusår bättre trots i princip samma generella prisnivå?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag gar ingen lust att stå i en vanlig kassakön och vänta på att någon inte kan bestämma sig för vilken flasktyp den ska ha eller inte förstår varför den måste betala för skyddshuven till stålflaskorna. Så för mig får det gärna skötas separat från de vanliga kassorna.

• Gilla
Lillfinnen1
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jag gar ingen lust att stå i en vanlig kassakön och vänta på att någon inte kan bestämma sig för vilken flasktyp den ska ha eller inte förstår varför den måste betala för skyddshuven till stålflaskorna. Så för mig får det gärna skötas separat från de vanliga kassorna.
Det ena utesluter inte det andra. På Hornbach brukade infokassorna användas för att avlasta de vanliga innan de införde självscanning. Jag ser absolut ingen vettig anledning till varför man inte skulle kunna gå till självscanning, scanna en streckkod vid kassan för gasol, betala och få ett kvitto, åka runt till drive-in, räcka över kvittot + den tomma flaskan och få en full flaska i handen samt tacka för en smidig affär. Om man bygger systemet utifrån att kundresan ska vara så enkel som möjligt så är det verkligen inte rocket science. Men om man inte tänker på kunden alls så är även den enklaste åtgärden bortom ens fantasi och förmåga.

I Stockholm/Järfälla finns gasolfyllarna och det blir lösvikt, finns bakom Net on Net . Nettovägen 5 . Jag har 2 alutankar och div TBH för hela Europa , billgast var det i Spanien, 6.50 litern

• Gilla
Einie
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
I Stockholm/Järfälla finns gasolfyllarna och det blir lösvikt, finns bakom Net on Net . Nettovägen 5 . Jag har 2 alutankar och div TBH för hela Europa , billgast var det i Spanien, 6.50 litern
jag tror jag betalar 37 euro för 13 liter när jag byter tank

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.