kom på att jag inte köpt någon laddare:( heheh så ja få beställa en i nu

berne88 skrev:
kom på att jag inte köpt någon laddare:( heheh så ja få beställa en i nu
Det brukar löna sig att köpa en av maskinerna i kit med laddare och batterier. Om det inte är för sent kanske du ska göra en korrigering.

Jag beställde en maskin lös och en maskin i kit med laddare och batterier. Upptäckte dagen efter att makita hade ett erbjudande om man köpte ett kit fick man ett batteri extra, men det gällde bara vissa kit. Naturligtvis inte det jag beställt, men väl den andra maskinen jag köpt löst. Grejerna var redan på väg så jag kunde inte ändra. Men den lokale makita-killen svängde förbi med ett batteri åt mig. Detta var dock i usa, där vet dom vad service innebär :)

thomasx skrev:
Det brukar löna sig att köpa en av maskinerna i kit med laddare och batterier. Om det inte är för sent kanske du ska göra en korrigering.

Jag beställde en maskin lös och en maskin i kit med laddare och batterier. Upptäckte dagen efter att makita hade ett erbjudande om man köpte ett kit fick man ett batteri extra, men det gällde bara vissa kit. Naturligtvis inte det jag beställt, men väl den andra maskinen jag köpt löst. Grejerna var redan på väg så jag kunde inte ändra. Men den lokale makita-killen svängde förbi med ett batteri åt mig. Detta var dock i usa, där vet dom vad service innebär :)
kollde lite snabbt å de skiljde sig inte mkt 678kr har jag en uk laddare hemma, 749kr för en svensk

berne88 skrev:
kollde lite snabbt å de skiljde sig inte mkt 678kr har jag en uk laddare hemma, 749kr för en svensk
Jo, men om jag förstod dig rätt har du beställt tre lösa maskiner, två lösa batterier och en lös laddare.

Om du istället beställer en av maskinerna komplett med laddare och två batterier och två lösa maskiner, så kan du kanske spara en del pengar. Det brukar löna sig att göra så. Jag har själv två stycken makita laddare just för att det var billigare att köpa en maskin i kit med två batterier och laddare, än att köpa samma maskin löst + två lösa batterier.

hmm kollade på dom kiten som fanns, men de var inte något som till tala mig.

så jag skicka ett mail å fråga om dom inte kunnde göra ett paket till mig...å de gjorde dom:)
men skulle faktist behöva ha en dykertpistol, men dom va så satans dyra...får vänta lite med de.

ska tänka på ditt råd nästa gång.

men SATAN vilken skillnad de är på priserna:)

förresten.... passar alla makita blad till alla? tänkte på sticksågen?

Ja, skillnad på pris är det. Men då ska du kolla i usa, där snackar vi billigt.

Alla makitas lxt-maskiner går väl att köpa i kit med två batterier och laddare, trodde jag.

Det är ju skillnad på bladen till sticksåg och tigersåg. Men sticksågblad är nog samma på alla makita. Jag kör själv mest med bosch sticksågblad och dom funkar finfint i min makita sticksåg.

thomasx skrev:
Ja, skillnad på pris är det. Men då ska du kolla i usa, där snackar vi billigt.

Alla makitas lxt-maskiner går väl att köpa i kit med två batterier och laddare, trodde jag.

Det är ju skillnad på bladen till sticksåg och tigersåg. Men sticksågblad är nog samma på alla makita. Jag kör själv mest med bosch sticksågblad och dom funkar finfint i min makita sticksåg.

de kan hända, hmm kollade först i usa men var rädd att jag skulle åka på tull, så då blev de uk i stället

ja ha så de funkar med bosch.. de är alltid bra att veta, någon spiciel längd eller något man bör veta?

Jag har bara köpt maskiner i usa när jag varit där, inte beställt hit.

Det finns massvis med olika sorter sticksågblad, rätt blad för rätt applikation är bra. Kolla vad som finns och fundera över vilka du behöver för dina användningsområden. Det finns en variant som heter progressor som jag tycker är bra för allmänt, och en med clean-cut för lite finare resultat. Det finns också speciella för att såga laminat, fort, svänga, m.m. m.m. så som sagt. kolla vad du behöver.

ja första etappen blir att såga laminat/parkett.... har köptet hus:) inte dåligt för att vara 23år:P så nu sak de renoveras som bara den...

kommer troligt viss att synas en del på forumet

thomasx skrev:
Jag har bara köpt maskiner i usa när jag varit där, inte beställt hit.

Det finns massvis med olika sorter sticksågblad, rätt blad för rätt applikation är bra. Kolla vad som finns och fundera över vilka du behöver för dina användningsområden. Det finns en variant som heter progressor som jag tycker är bra för allmänt, och en med clean-cut för lite finare resultat. Det finns också speciella för att såga laminat, fort, svänga, m.m. m.m. så som sagt. kolla vad du behöver.
sitter och kollar på ebay.co.uk efter ett par bra blad att såga golv med? så de behöver ju vara väldigt fin taggad.....tips? länk gärna

Gå in på Bosch hemsida, där kan du klicka dig fram till en sågbladskatalog att ladda hem i PDF format. Där hittar du exakt vad du behöver.

Nimajneb skrev:
Gå in på Bosch hemsida, där kan du klicka dig fram till en sågbladskatalog att ladda hem i PDF format. Där hittar du exakt vad du behöver.
Så alla blad från bosch passar till makita? De är inte någon man behöver tänka på? Tex längd, olika fattningar eller något?

Skulle tro att det är dom vanliga T-bladen som även Makita använder.

De borde väl även funka å såga parkett med?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.