Lane skrev:
I längden vet jag inte men vet en kollega som håller på att "bråka" med Svedbergs om en kommod som köptes för 2 år sen och som har börjat svälla.
Inte heller jag är så imponerad av Svedbergs. Medföljande skruvar till aluhandtagen var för långa så de gick igenom och bucklade handtagen. Svedbergs skickade nya handtag och skruvar... som var lika långa. Slutade med att jag gick till XL Bygg och köpte skruvar själv.

Såg precis att Ido har 20% på sina badrumsmöbler t.o.m. 15/4. Visserligen inte den billigaste tillverkaren men 20% är alltid något...

Ikeas möbler är verkligen skit, laminatet släpper så tidigt som fyra-fem år. Har sett det i flera badrum. Ju mer utsatt placering ju fortare går det.

Dom dyra möblerna är tyvärr dyra för att dom håller bra kvalitet. Självklart finns det undantag...

Rinkaby rör har ju en hel del badrumsmöblemang, utöver toastolar, handfat och övrigt VVS-material. Jag har ingen erfarenhet av dessa möbler men jag har tittat på deras utställning i Jönköping och tycker spontant att de känns riktigt bra.

T
JPW skrev:
Rinkaby rör har ju en hel del badrumsmöblemang, utöver toastolar, handfat och övrigt VVS-material. Jag har ingen erfarenhet av dessa möbler men jag har tittat på deras utställning i Jönköping och tycker spontant att de känns riktigt bra.
Fast Rinkabyrör har ju inga egna möbler utan det vanliga sortimentet såsom Vedum, Aspen, Ballingslöv, Björbo, DuoBad, Ido, Ifö och dessa är ju inte särskilt billiga.

Stringfellow Hawke skrev:
Ikeas möbler är verkligen skit, laminatet släpper så tidigt som fyra-fem år. Har sett det i flera badrum. Ju mer utsatt placering ju fortare går det.

Dom dyra möblerna är tyvärr dyra för att dom håller bra kvalitet. Självklart finns det undantag...
Det finns väl inte många som säljer laminatprodukter som badrumsmöbler nuförtiden, möjligvis någon riktig lågprisprodukt. Det har väl allmänt ersatts med folie då alla laminatbadrumsmöbler led av det problemet.

Vi kikar på Ballingslöv happie 90-komod med spegelskåp. Det landar på ca 20tkr med handfat och blandare (Mora inxx). Normalt sett ännu dyrare, dem kör ju 20% fram till 21/4. Någon som har erfarenhet av Ballingslöv? tänker kvalitetsmässigt osv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.