Finns det någon här som har erfarenhet av kooperativ hyresrätt
 
Min egen närmaste erfarenhet var när jag på en och samma vecka köpte och sålde bostadsrätt i en helt nybildad förening. Jag tjänade en rejäl slant. Styrelsen gick i taket, insåg att det inte var förbjudet, och "vädjade" till mig att avstå från affären. Av ideologiska skäl.

Detta var på 1980-talet. Och hade kooperativ hyresrätt den gången funnits skulle jag tipsat styrelsen att genast bilda en sådan förening. Av ideologiska skäl.

Faktiskt en riktigt sympatisk idé!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.