6 515 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
konstruktionsritningar till garaget
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Hej
Jag planerar att bygga ett garage, jag har fixat bygglovsritningarna själv och väntar på godkänt av byggnadskontoret.
Skulle behöva hjälp med konstruktionsritningar för både plattan på mark och "huset.
Har googlat lite men hitar ingen som jag får kontakt med.
Tänkte jag jag testar här om någon kan tipsa om någon som är duktig på konstruktionsritningar och gärna är i bra prisklass
Någon som har något tips?
Jag planerar att bygga ett garage, jag har fixat bygglovsritningarna själv och väntar på godkänt av byggnadskontoret.
Skulle behöva hjälp med konstruktionsritningar för både plattan på mark och "huset.
Har googlat lite men hitar ingen som jag får kontakt med.
Tänkte jag jag testar här om någon kan tipsa om någon som är duktig på konstruktionsritningar och gärna är i bra prisklass
Någon som har något tips?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Måste du ha konstruktionsritningar?
Jag har byggt/fått byggt bostadshus, stall och garage.
Enda ritningar som finns är planritningar, fasader och en sektionsritning per byggnad.
Konstruktionsritning? Inte vad jag känner till.
Förutom en ventilationsritningen för FTX-ventilationen och ritningar på takstolarna.
Men de ritningarna har bygglovsavdelningen absolut aldrig sett.
Jag har byggt/fått byggt bostadshus, stall och garage.
Enda ritningar som finns är planritningar, fasader och en sektionsritning per byggnad.
Konstruktionsritning? Inte vad jag känner till.
Förutom en ventilationsritningen för FTX-ventilationen och ritningar på takstolarna.
Men de ritningarna har bygglovsavdelningen absolut aldrig sett.
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Blev visst dubbelpostat var inte meningen.
Nej för bygglovet behövs inte konstruktionsritningar utan det är mer för att jag ska ha koll. Sedan måste jag pålar för garaget och behöver hjälp med laster och pålplan
Nej för bygglovet behövs inte konstruktionsritningar utan det är mer för att jag ska ha koll. Sedan måste jag pålar för garaget och behöver hjälp med laster och pålplan
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Behöver du verkligen påla för ett litet garage?
Går det inta att fixa med kompensationsgrundläggning?
Dvs, i korthet, man skyfflar undan lika mycket jord och mark som huset väger,
och ersätter med cellplast.
Går det inta att fixa med kompensationsgrundläggning?
Dvs, i korthet, man skyfflar undan lika mycket jord och mark som huset väger,
och ersätter med cellplast.
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
De har plats för huset som ligger 2,5 meter ifrån och andra sidan byggs längs med vårt reningsverk så vill inte att det ska röra sig och det är ca 18 meter ner till berg där garaget ska stå. Och så blir det ganska stort garage. Platta på 60kvm och en övervåning på ca 45kvm.
Klicka här för att svara
