Ska bygga terass i sommar. Föregående byggen har jag gjort på normalt sätt med plintar, bärlinor och golvreglar.
Nu behöver jag hålla ner bygghöjden ganska rejält och har i princip bara plats för 170mm golvreglar.
Vad är den enklaste lösningen att göra detta på? Många lägger plattor istället för plintar till exempel. Skulle en lösning kunna vara att lägga tre plattor (bak, mitten, fram) per 170mm golvreglar (ca 4,5m långa) och sen justera till rätt höjd genom att ha fastskruvade "stödben" mot plattan?
Att gräva ner plintar helt, sätta bärlina och sedan golvreglar med balksko mellan kanske är den genuint bästa lösningen. Men det känns som otroligt mycket mer jobb.
Några fler förslag på enkla men hållbara lösningar?