• Takstolar i trä med metallplattor, sedda inifrån en byggnad. Detalj av takfoten diskuterad för fäste av terrassmarkis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad takfot med synlig takstol och hängränna, del av husets fasad, omgiven av kala träd, diskuteras för montering av markis.
    Skapa konto
  • Grå terrassmarkis monterad på vit fasad, skyddad uteplats med sittmöbler och växtdekorationer, produktsida från Rusta.
    Skapa konto
  • Grå terrassmarkis i aluminium med röda och vita ränder. Skyddar mot väder. Storlek 453 cm. Enkel montering. Pris 1799 kr hos Rusta.
    Skapa konto
  • Grått tak- och väggfäste för montering av terrassmarkis finns på Rusta-webbplatsen, avsett för bygg- och renoveringsprojekt.
    Skapa konto
RoTe
Du lär ju montera den så att den sitter estetiskt och funktionellt på ett sätt du är nöjd med. I takstolen är det ju väldigt lämpligt att montera just pga att den är hållfast.

Ska jag skruva fästet direkt i takstolen ? Vilka skruv? Franska skruv?

RoTe
M Majaji44 skrev:
Ska jag skruva fästet direkt i takstolen ? Vilka skruv? Franska skruv?
Jag skulle föredra vagnsbult och mutter igenom takstolen om det går. Men jag har ingen aning om din markis måste sänkas betydligt lägre eller ej så jag kan och har inte tid att sitta här och gissa.

Direkt i takstolen med frallor.
Förborra så spräcker skruvarna inte träet och sitter bäst.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.