T
Hej!

Håller på med ett litet garage/ekonomibyggnad på en jordbruksfastighet och det är placerat ca 10m från huset och som jag då förstår måste man uppnå Ei 60.
Tänkte bygga väggen enligt följande konstruktion utifrån och in.
Ytterpanel,34*70 spikläkt , vindduk, 170mm regelstomme med hunton 170 mm träisolering, byggfolie, 70mm installationsskit isolerat med 70mm stenull, 10mm Osb,13mm gips och sist ha 0,5mm plåtbeklädnad.
Är det en ok vägg?
 
Varför skall du ha plåtbeklädnad? Plåt brukar bli närmast diffusionstät. Det är inte så lyckat att stänga in material mellan två täta skikt utan luftning.
 
Antagligen brandsäkerhet.
 
T
Vill få det dels säkert mot gnistor samt mot vatten stänk!
Blir även billigare att sätta upp plåt än att spackla sätta väv och sen måla.
Plåten blir en som kommer från Borga och är en väggplåt PP2!
 
  • Gilla
Slarvpellen
  • Laddar…
T täfteå skrev:
Vill få det dels säkert mot gnistor samt mot vatten stänk!
Blir även billigare att sätta upp plåt än att spackla sätta väv och sen måla.
Plåten blir en som kommer från Borga och är en väggplåt PP2!
Vad pröjsar man ungefär per kvm för väggplåt?
Överväger själv detta i kommande garage.
Av samma anledning som dig..
 
T
Får betala 85:- per kvm !
 
  • Gilla
Slarvpellen
  • Laddar…
Om du skall ha plåt bör du utesluta folien inne i väggen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.