I InsidersUnited skrev:
Har bara en soffa i naturfärgad konstrotting, den har stått på altanen i solen i 11 år, Inget sönder, tas inte in på vintern(det är ju därför man köper detta material =) märket är Brafab .
Låter grymt bra! Exakt så som man vill att det ska vara med konstrotting

S slurppe99 skrev:
jag märkte att det släppte på någon enstaka förra året. Men i år är det så att man reagerar. Kan hålla med om att det är solen. Då soffan som oftast är i skugga har det inte släppt något. Köpte våra via MIo. Jag är sugen på ställbara fåtöljer. Men avvaktar nu med det.
Köpte nytt i samma modell i Juli 2021. Men med steglösa fåtöljer som jag önskat. Har även köpt större parasoll. Och funderar även på att köpa skydd till fåtöljerna. Så att de ska hålla längre.

S satellit skrev:
Vi hängde på trenden med konstrotting ganska hårt, har fem olika grupper runt huset med allt från två stolar och ett bord till åtta stolar och bord samt stora hörnsoffor. Det man ofta läser är att det är underhållsfritt och man eg bara behöver ta in möblerna på vintern och ut dom på sommaren.

Av alla de grupper som vi nu har så faller de isär en efter en, efter knapt fem år. Rottingen har börjat gå av på samtliga möbler förutom den möbelgrupp vi har i uterummet, den är helt intakt.

Vi har köpt möbelgrupperna på stora välkända möbelaffärer i Stockholm och absolut inte de billigaste varianterna.

Är det fler än vi som har börjat se samma problem med konstrotting?
Hej! Har samma problem. Köia 2020 står ute från maj till sept på altanen sedan i uterummet men iår smular de sönder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.