Hej allihopa!
Bytte ett 20 år gammalt vattenutkast. Borrade upp nya hål, satte fast och skruvade i. Noterade efterråt att jag spänt in plattan så att det blivit en liten glipa precis under röret, den är knappt en 1mm.
Skruvade av och hålet i väggen (typ 25cm) är tight alltså, och det finns av olika anledningar ingen möjlighet att göra någonting åt det som varit (har funkat i över 20 år...).
Det är knappast 3 graders lutning, troligtvis ingen lutning alls.
Har jag skadat röret på utkastaren genom att spänna in plattan så här?
Ang. risk för is, jag använder alltid ballofix under vintern samt lämnar kranen helt öppen; Jag litar inte på några inbyggda funktioner.
Bytte ett 20 år gammalt vattenutkast. Borrade upp nya hål, satte fast och skruvade i. Noterade efterråt att jag spänt in plattan så att det blivit en liten glipa precis under röret, den är knappt en 1mm.
Skruvade av och hålet i väggen (typ 25cm) är tight alltså, och det finns av olika anledningar ingen möjlighet att göra någonting åt det som varit (har funkat i över 20 år...).
Det är knappast 3 graders lutning, troligtvis ingen lutning alls.
Har jag skadat röret på utkastaren genom att spänna in plattan så här?
Ang. risk för is, jag använder alltid ballofix under vintern samt lämnar kranen helt öppen; Jag litar inte på några inbyggda funktioner.
Klicka här för att svara
