2 242 läst ·
42 svar
2k läst
42 svar
Konstigt ansluten kabel
Okej. Finns någon rimligt bra till rimligt pris att köpa i någon av de vanliga kedjorna?jag behöver lösa det här problemet innan helgen när väggarna ska fixas och den där kabeln Inge kan vara kvar där den är nuE elmont skrev:
Har inte du eller nån granne en vanlig multimeter? Borde gå ganska snabbt att utesluta spänning där.
Sen kan du väl dra ut den genom väggen och isolera ändarna utomhus så länge så du kan fixa väggarna och fundera på om den behövs till något viktigt.
Sen kan du väl dra ut den genom väggen och isolera ändarna utomhus så länge så du kan fixa väggarna och fundera på om den behövs till något viktigt.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Ja, det går säkert att lösa med multimeter. Hur isolerar jag bäst ändarna utomhus?useless skrev:
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Nä kanske inte. Ser bara så bisarrt ut att den bara hänger där uppe vid taketuseless skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Är detta på utsidan? Gräv. Jag hittade en kabel i marken som hade varit till pumpen till en liten damm. Det här känns lite som en liknande sak.H Hufsa skrev:
Ja, jag ska försöka följa den när vi är där i helgen. Oavsett känns det som den är ofarlig. Jag ska pappspänna väggarna och vill ju då gömma denna bakom. Men då vara säker på att den inte kan bli farligHenningelvis skrev: