R
Ok, då är det inte jag som missat något, säljarna försöker väl förstås få tillbaka lite av det de investerade i prylarna.

Tycker dock att det är snudd på bedrägeri att inte nämna att sakerna kräver abonnemang för att fungera.

Alla kabelmodem/routrar som erbjuds och är totalt värdelösa. De funkar ju inte utan rätt operatör och ingår ju ändå i abonnemanget.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Alla kabelmodem/routrar som erbjuds och är totalt värdelösa. De funkar ju inte utan rätt operatör och ingår ju ändå i abonnemanget.
Vissa "operatörslevererade" routrar är "generella" och det ingår inte router i alla abonnemang.

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Tycker dock att det är snudd på bedrägeri att inte nämna att sakerna kräver abonnemang för att fungera.
Samma som när man ser folk som försöker sälja Sonos-prylar för dyra pengar som snart kommer "brickas" p.g.a "planned obsolescence". Inget olagligt i det givetvis, men högst omoraliskt om man känner till det som säljare skulle jag säga.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vissa "operatörslevererade" routrar är "generella" och det ingår inte router i alla abonnemang.
Det hsr jag faktiskt aldrig hört talats om. Vad jag minns från grossisterna var kabelmodem en icke-produkt för normala IT-konsultfirmor nätverksinstallstörer. Dessutom är väl kablemodemet bara utlånat till abonnenten, ej såld!

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Dessutom är väl kablemodemet bara utlånat till abonnenten, ej såld!
Du skrev "kabelmodem/routrar" så jag trodde du syftade på två olika typer av produkter.

Alfredo Alfredo skrev:
Du skrev "kabelmodem/routrar" så jag trodde du syftade på två olika typer av produkter.
Jag menade både typerna. Hade själv både rent modem och senare en modem-router-kombo i gamla bostadsrätten. Med det rena modemet fick man köpa egen router om det behövdes. Många av mina kunder som hade hemmakontor hade kabelrouter som alltid ingick i abonnemanget om inte BRF:en ståd för dem.

Ja tänk vad folk hittar på. Såg igår en bil som var 55 år gammal som de försöker sälja för över 1 Mkr. Den hade inte ens ett tak.🙄

• Haha
  • Gilla
KariHa och 4 till
  • Laddar…
Efter hysterin kring Zoegas reklamburkar med Mon Amietryck som bjuds ut för vansinnespriser försöker säljare göra sig en hacka även på andra reklamburkar.
Vad sägs om en begagnad och några år gammal burk från Zoega som nu bjuds ut för 25000-:, sådana finns på varje loppis och då för några kronor eller gratis på eftermiddagen då försäljarna delar ut osålda varor de inte vill släpa med sig hem igen.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
KariHa och 2 till
  • Laddar…
C
B Bitterhetsakademin skrev:
Efter hysterin kring Zoegas reklamburkar med Mon Amietryck
Ahha, det var Mon amie som var dragplåstret... Undrade just varför det blev slagsmål i butikerna över nån kaffeburk.
Fy f-n vad Fiskars/Ittala måste dra in pengar på att sälja indonesiskt skitporslin i Rörstrands designklassiker.

Redigerat:
  • Gilla
Mrs November
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ahha, det var Mon amie som var dragplåstret... Undrade just varför det blev slagsmål i butikerna över nån kaffeburk.
Fy f-n var Fiskars/Ittala måste dra in pengar på att sälja indonesiskt skitporslin i Rörstrands designklassiker.
Ja och Muminmuggarna görs i Thailand så ingen orsak att betala överpriser. Mon Amiemuggarna finns i snart sagt varje hem efter att varit premie vid prenumerationer och pris i Postkodlotteriet.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Ja och Muminmuggarna görs i Thailand så ingen orsak att betala överpriser. Mon Amiemuggarna finns i snart sagt varje hem efter att varit premie vid prenumerationer och pris i Postkodlotteriet.
Jag är släkt med han som är VD för muminbolaget och jak kan bara säga att de drar in hutlösa pengar på att sälja licenser för muminbilder på allt möjligt.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.