24 053 läst ·
71 svar
24k läst
71 svar
Konstiga människor som säljer skräp
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Alla kabelmodem/routrar som erbjuds och är totalt värdelösa. De funkar ju inte utan rätt operatör och ingår ju ändå i abonnemanget.
Samma som när man ser folk som försöker sälja Sonos-prylar för dyra pengar som snart kommer "brickas" p.g.a "planned obsolescence". Inget olagligt i det givetvis, men högst omoraliskt om man känner till det som säljare skulle jag säga.R RoAd skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Det hsr jag faktiskt aldrig hört talats om. Vad jag minns från grossisterna var kabelmodem en icke-produkt för normala IT-konsultfirmor nätverksinstallstörer. Dessutom är väl kablemodemet bara utlånat till abonnenten, ej såld!Alfredo skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Jag menade både typerna. Hade själv både rent modem och senare en modem-router-kombo i gamla bostadsrätten. Med det rena modemet fick man köpa egen router om det behövdes. Många av mina kunder som hade hemmakontor hade kabelrouter som alltid ingick i abonnemanget om inte BRF:en ståd för dem.Alfredo skrev:
Efter hysterin kring Zoegas reklamburkar med Mon Amietryck som bjuds ut för vansinnespriser försöker säljare göra sig en hacka även på andra reklamburkar.
Vad sägs om en begagnad och några år gammal burk från Zoega som nu bjuds ut för 25000-:, sådana finns på varje loppis och då för några kronor eller gratis på eftermiddagen då försäljarna delar ut osålda varor de inte vill släpa med sig hem igen.
Vad sägs om en begagnad och några år gammal burk från Zoega som nu bjuds ut för 25000-:, sådana finns på varje loppis och då för några kronor eller gratis på eftermiddagen då försäljarna delar ut osålda varor de inte vill släpa med sig hem igen.
Ahha, det var Mon amie som var dragplåstret... Undrade just varför det blev slagsmål i butikerna över nån kaffeburk.B Bitterhetsakademin skrev:
Fy f-n vad Fiskars/Ittala måste dra in pengar på att sälja indonesiskt skitporslin i Rörstrands designklassiker.
Redigerat:
Ja och Muminmuggarna görs i Thailand så ingen orsak att betala överpriser. Mon Amiemuggarna finns i snart sagt varje hem efter att varit premie vid prenumerationer och pris i Postkodlotteriet.C cpalm skrev:
Jag är släkt med han som är VD för muminbolaget och jak kan bara säga att de drar in hutlösa pengar på att sälja licenser för muminbilder på allt möjligt.B Bitterhetsakademin skrev:
Klicka här för att svara