Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Håller med Jan-Å, om dom gamla fodren är i höjd med kaklet så fungerar ju dessa som salning. Börja med att köp nya foder och näst upp dom bara för att se hur det blir, kostar ju inte så många kronor. Svårt att tänka mig att mjukfog blir speciellt snyggt...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Visst är det en lösning att göra som Jan-Å skriver men personligen vill jag ha salningslisten och fodrets insida att liva varandra och då får man i detta fallet ha breda foder om det foder som sitter där ska agera salningslist och i annat fall blir där ytterligare en "kant" till om man bara ska sätta smala foder rakt över skarven mellan de som sitter där och kakeln...
Men det är en smaksak...
Men det är en smaksak...
Jag skulle nog sätta lika breda foder som sitter där nu och sedan förskjuta de nya 10mm åt sidorna och uppåt. På så sätt skapas bara ett extra "steg" i fodret, om man sedan som Jan-Å skriver lägger liten snygg fog mellan gamla och nya fodret så syns inte glipan heller.
Dessutom skulle jag sätta de nya fodren med gerade hörn, det där som sitter nu ser ju för j****t ut
Så här:
Tror inte man tänker på det om man börjar bruka badrummet normalt (man kommer inte störa sig på det).
Dessutom skulle jag sätta de nya fodren med gerade hörn, det där som sitter nu ser ju för j****t ut
Så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte man tänker på det om man börjar bruka badrummet normalt (man kommer inte störa sig på det).
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden