Förra ägarna har gjort en konstig lösning med kakel och dörrfoder. Det ser rätt billigt ut. Hur kan jag åtgärda detta på bästa sätt?
Vet inte hur bra det syns, men kaklet går ojämt mot dörrfodret, inte alls kant i kant. Borde man inte lagt listen över kaklet? Tiläggas bör, att fodret är i nivå med kaklet, alltså i samma djup.
download.jpg

Akrylfog eller ytterligare ett foder för fodrens uppgift är att dölja springor..ju

skulle jag i så fall spika på ytterligare ett lager foder på det befintliga?

S
så lata dom varit. ´att spika på ett foder till ger ju inget fint ut seende.
kanske blir bättre att sadla ut och sätta ett bredare foder

vad betyder sadla ut?

S
att du mellan karm och foder monterar en sorts list

Köp en tub akrylfog för 20:- först och se om du blir nöjd med resultatet, annars så kan du testa att spika på nytt foder som är 10mm bredare ovanpå den gamla, och köra med fog/spackel mellan fodrena så radien på det första fodret försvinner.

Jag skulle ha spikat/limmat på nya foder ovan de gamla 12x69mm. Billigt och enkelt samt snyggt.

Paul-Staffanstorp
tack för alla svar! :) hajar inte riktigt alla lösningar, måste se det i verkligheten och få det förklarat, men det verkar lovande :)

T
blob skrev:
tack för alla svar! :) hajar inte riktigt alla lösningar, måste se det i verkligheten och få det förklarat, men det verkar lovande :)
Du fick en bra förklaring utav Paul i inlägget ovanför ditt:O:rolleyes:

tank77 skrev:
Du fick en bra förklaring utav Paul i inlägget ovanför ditt:O:rolleyes:
Jag är tacksam för hans svar, det gav en bra grund att gå vidare med. Men det beror väl lite på vilken nivå man är på från början huruvida man förstår det eller inte? Jag kan förklara hur man realiserar alla kretsar som finns med NAND-grindar i två meningar, men tvivlar på att alla skulle förstå hur man skulle koppla ihop det va? :rolleyes:

Det är ju i praktiken "utsalat" med dom foder som sitter där redan. Jag skulle ha nöjt mej med att sätta nya foder utanpå dom gamla som går ut över skarven. Lägger man latexfog i skarven mellan fodren och målar så syns det knappt.

D
Ta bort dem gammla foder och köp klacklist / klackfoder. Dem har redan en klack som bygger på fodret så du slipper sala på och krångla till eller ännu värre försöka dölja springan med fogmassa,

Erfarenhet+Kunskap = Kvalitet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.