Hej,
I min lägenhet kommer lösa kablar från golvet som på bild. Nu skall jag sätta nya socklar och vet inte hur jag skall göra i detta hörn. Innan fanns en box byggd av golvlister. Inte så snyggt...
Några idéer hur man kan lösa detta på ett snyggt sätt?

Förstår faktiskt inte varför man gjort så. I övriga rummet ser det lika ut fast med eluttag och sockeldosor. Det förstår jag. Men varför lägger man kopplingar som på bilden utan någon funktion mer än vidarekoppling?
 
  • Elkablar med skarvhylsor sticker ut från golv och vägg i ett hörn utan synlig funktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kablar som sticker ut från ett hörn på golvet intill en vägg medan renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjaaa.. Något snyggt sätt vet jag inte. Det enda godkända är att sätta ett par kopplingsdosor som rören får gå in i.
 
Eller en plastlåda som genslar alla rören.
 
Eftersom du har sockeldosor i övriga rummet och accepterar det estetiskt så kan du väl sätta dit sockeldosor även i det här hörnet? Kanske med uttag på det högra knippet och med enbart blindlock på det vänstra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.