13 065 läst ·
215 svar
13k läst
215 svar
Konspirationsteorier, USA:s senaste presidentval
Det var sprängladdingar också. Man behövde dessa för att spränga av vissa tjocka stålbalkar, på strategiska ställen. För det vapen som förstörde byggnaderna (ett energivapen) fungerar sämre om det du ska förstöra är jordat väldigt bra. Vilket då blev fallet då byggnaden var förankrad i berggrunden. Det är min teori i alla fall.B b8q skrev:
Det finns några teorier kring detta.nino skrev:
Då det datorsystem som övervakar flygtrafiken i USA, just då höll på med en övning och simulering samtidigt. Samt att vissa påstår att det är enkelt att ändra i datorsystem så att du ta bort eller lägga till plan som inte finns.
Så kan det vara det.
Andra säger att planet startade med alla ombord, men att det sedan landade på ett mindre flygfält och att samtidigt passerade ett mindre militärt plan och tog över deras transponderkod.
Personligen tror jag att det aldrig startade något plan från flygplatsen alls.
Det finns bevisning som säger att inte ens flygrutten fanns i datorsystem, samt att det finns inga bilder på de som går ombord på planen i fråga eller ens någon som sett några från dessa flygningar.
Det finns de som säger att de bordade planet. Men att det sedan taxade in i en hangar.
Själv börjar jag tveka på om det hela äns har inträffat... Vi har nog blivit förgiftade hela världen att tro att vi lever i en värld där det hänt. Chemtrails är det troligtvis. Talibanerna var enklare att övertyga ett ny tv och några studsbollar så var det inga problem. Själv vet jag allt för jag har min speciella mössa
Tja, BBC stod i direktsändning och rapporterade att byggnad 7, nu också har rasat. Problemet var bara att videon i bakgrunden visade att byggnaden fortfarande var kvar. Byggnade visades också på andra kanaler. Det var först någon halvtimme senare som byggnaden verkligen rasade. De är extremt bra på att förutsäga saker på BBC.O Odjuret skrev:Själv börjar jag tveka på om det hela äns har inträffat... Vi har nog blivit förgiftade hela världen att tro att vi lever i en värld där det hänt. Chemtrails är det troligtvis. Talibanerna var enklare att övertyga ett ny tv och några studsbollar så var det inga problem. Själv vet jag allt för jag har min speciella mössa
Nu hittar du ju bara på saker.L Lolight skrev:Tja, BBC stod i direktsändning och rapporterade att byggnad 7, nu också har rasat. Problemet var bara att videon i bakgrunden visade att byggnaden fortfarande var kvar. Byggnade visades också på andra kanaler. Det var först någon halvtimme senare som byggnaden verkligen rasade. De är extremt bra på att förutsäga saker på BBC.
Fast klippet är inte manipulerat, bbc själva lämnar en förklaring till varför de rapporterade om att byggnad 7 rasat fast den i själva verket rasade 20-30min senareB b8q skrev:
Nä, jag mindes fel, men hursomhelst så är det ju ganska rimligt att det blir kaos i nyhetsrapporteringen när något dylikt händer. Att då genast ta det som ett bevis på att BBC är delaktiga i en konspiration av enorma mått är ju ... fantasifullt.
Dessutom så sa ju BBC först att det antingen är på väg att rasa eller har rasat, sedan blev det en kedjeeffekt i rapporteringen.
Den här tråden är nog hursomhelst den mest underhållande på bh på länge
Dessutom så sa ju BBC först att det antingen är på väg att rasa eller har rasat, sedan blev det en kedjeeffekt i rapporteringen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Javisst är det så att det rapporteras en massa saker som inte är sanna i sådana situationer, rykten går och plötsligt tror en massa människor att de är sanna. Det är ju bara att tänka på att efter terrorattacken på Drottninggatan rapporterades det i media om skottlossning på flera ställen i stan, samtliga falska.S scim skrev:Nä, jag mindes fel, men hursomhelst så är det ju ganska rimligt att det blir kaos i nyhetsrapporteringen när något dylikt händer. Att då genast ta det som ett bevis på att BBC är delaktiga i en konspiration av enorma mått är ju ... fantasifullt.
Instämmer med din sista mening också
Det var ett rykte att det sändes på tv?BirgitS skrev:
Javisst är det så att det rapporteras en massa saker som inte är sanna i sådana situationer, rykten går och plötsligt tror en massa människor att de är sanna. Det är ju bara att tänka på att efter terrorattacken på Drottninggatan rapporterades det i media om skottlossning på flera ställen i stan, samtliga falska.
Instämmer med din sista mening också![]()
Man skriver sedan om händelseförloppet flera gånger för att passa den historia man vill förmedla.
Händer hela tiden, även på Drottninggatan. De har säkert någon mer eller mindre trolig förklaring. Kanske kan vi gå på nästa sammanträffande? Dra något i högen? Ni får välja plats, byggnad och plan.