13 065 läst ·
215 svar
13k läst
215 svar
Konspirationsteorier, USA:s senaste presidentval
Nej, det beror mest på vad det är som brinner. Olja, plast och gummi ger oftast väldigt svart rökutveckling. Du kan ju prova att springa in på ett oljeraffinaderi som står i brand och se om det är kallt eller varmt... Och i de flesta byggnader vimlar det av plast, från ledningar till paneler och inredning.L Lolight skrev:
Hur kommer det sig att om man lyckats motbevisa en konspirationsteori så stämmer det ändå inte? Men framförallt varför behöver inte de som står för konspirationsteorin bevisa att de har rätt?L Lolight skrev:Först måste jag skriva, att det är viktigt att tänka på att inte göra felet, att tro att om man slår hål på en konspirationsteori kring en del av alla åsikter kring t ex 911 så betyder det inte att alla andra teorier är också fel. Konspirationen kan vara stor eller liten. Eller bara en detalj.
Men ang planen, så finns det lösningar naturligtvis. Hemska men lösningar.
Ja, det har tom sagts att många lever och ville byta liv. Kaparna sägs att många finns vid liv och fortsätter leva som vanligt.
Ofta kommer vi just hit.
Det är lite kärnpunkten, dvs media, myndigheten, hålla tyst, lögnen osv.
Denna punkt är mycket intressant. Många tänker lite så här. Dels så borde det inte finns så mycket konspirationer då dessa borde avslöjas. Dels så gör media sitt jobb och arbetar aktivt med att bevaka och hålla koll. Och dels så hade saker avslöjats.
Men stämmer detta verkligen?
För det första, detta ,med att saker läcker. Ja, ok. Så om någon läcker att NSA pysslar med övervakning som de inte får. Då tror många att det slås upp stort i media.
Sanningen är den att saker läcker hela tiden, men det får aldrig någon effekt.
Media väljer att ignorera, och folk skrattar bara åt påståenden. Det var faktiskt så att före Snowden hade en annan person läckt allt det som Snowden gjorde. Detta var flera år före.
Det hände inget alls. Ingen tog det på allvar. Så även om saker kommer ut. Så blir det så att säga inte sant ändå.
Ingen tror på det.
Jag säger saker här som ni aktivt motarbetar. Så hur kan man läcka saker då?
Sedan så är media totalt korrumperade. Samt så är myndigheterna det också.
Därför är det tyst. Det finns ingen man högt där uppe som ser till alla vårt bästa och håller koll.
Kan finnas många förklaringar.
Hörde nyligen att tydligen hade de fått ett fint avtal med USA om matleveranser, när de svalt.
Och det till låga priser. Dvs USA sände mat till Ryssland och har fortsatt med det.
Detta var precis före Apollo. Men jag skulle säga att det har med UFO frågan.
Alla länder är medlemmar i den klubben och har varit länge. Orsaken till varför vi skulle dit, var enligt mig, Just UFO frågan. Så Sovjet var egentligen med på tåget.
USA och Sovjet har alltid samarbetat kring rymden. Det kan man se i praktiken kring vad det gjort.
Dels var inte planen fulltankade, dels så var de inte väldigt mycket större än vad det var konstruerat för.
Det stämmer inte. Branden spridde sig inte direkt till andra våningar.
Samt att den var inte varm. Det ser man på att det rök svart. Det gör det när det är en kall brand.
Ja, vad hände sen då. Precis hur rasade det? Förklara rent mekaniskt.
Finns ju massor av orsaker. Verkligen massor.
Men den om mat leveranser till sovjet var riktigt rolig. Det var en kapplöpning på fullaste allvar. Sovjet var inte kända för att bry sig om sina invånare så där jätte mycket!
Men din teori om mat leveranser varför har inte media tagit upp det? Just de är en del av hela bluffen. Fanns det någon raket? Eller var det bara en oerhörd avancerad film?
Men varför vill staten offra tusentals liv?
Alla har olika teorier, samt många delar. Bara för att en del inte stämmer. Betyder det inte att någon annan teori är fel eller att de andra delarna i teorin inte heller stämmer.O Odjuret skrev:
Den officiella förklaringen är också en teori. Ja faktiskt så är det en konspirationsteori, en konspiration av några araber att ta flygplan och..
Behöver för vem? # Är det bevisat är det inte en teori längre
I en rättegång lägger de två sidorna fram bevis för och bevisning emot. Det handlar där om vem som övertygar.
Med konspirationsteorier, så får man ta det för vad det är. En teori. 911 rörelsen har massor av olika teorier. Det de har önskat är en en oberoende ny utredning för att kunna hitta stark bevisning. De har nekats en sådan.
Nu är vi där igen. Du antar en massa saker. Ska inte du nu bevisa hur Sovjet tänkte?
Som du ser handlar det om vad man väljer att tro är rätt här. Jag brukar säga att bör inkludera olika säkerhetsgrader också.
Alltså personligen slits jag mellan olika tankar här. Men att livebilderna från månen kom från studio på jorden, samt alla andra foton också. Det är ganska klart.
Jag lutar lite åt att raketen gick upp och susade sedan runt jorden några dagar.
Den verkliga farkosten att åka till månen med, ja en sådan hade de redan byggt. Den har fått smeknamnet "fluxliner". Det beror på fysiken bakom.
Ett ufo består av två saker. En rund ring, som håller ett plasmafält bestående av kvicksilver. Som har hettats upp väldigt mycket och som roterar väldigt fort runt ringen.
På detta sätt kan man nå enormt höga magnetfält, dessa tar bort materians vikt. Inte bara det även tröghetsmomentet minskar.
Sedan behöver man en ZPE. Det är en enhet som som tar energi från tillvarons absolut minsta enhet.
Det är ner på nivån där tiden samspelar med materian. Allt materia befinner sig i denna dimensionen endast hälften av all tid. Och växlingen mellan dimensionerna är det som skapar tidens gång.
Man säger att tillvaron bubblar. Även den tomma rymden håller ett fluxfält eller för kallade man det etern.
En ZPE kan ta kraft från detta bubblande. Fråga mig inte hur. Men det ska vara en form av rör med lindningar runt. Detta står på högkant i mitten av ringen och driver den ström som behövs för ringen.
De har haft liknande tankar förr. Det planerades att skjuta ner ett flygplan över Kuba och säga att det var kubanerna. För att sedan kunna starta krig.
Nu stoppades dessa planer av JFK. Men han blev senare mördad av CIA.
Du vet alltså inte något om förhållanden som rådde kring branden i WTC1 och 2 ???B b8q skrev:Nej, det beror mest på vad det är som brinner. Olja, plast och gummi ger oftast väldigt svart rökutveckling. Du kan ju prova att springa in på ett oljeraffinaderi som står i brand och se om det är kallt eller varmt... Och i de flesta byggnader vimlar det av plast, från ledningar till paneler och inredning.
Ändå uttalar du dig om en massa saker du inget vet om. Hade de ett oljeraffinaderi där uppe? Jag avslutar här, för fakta intresserar er inte. Inte heller att göra det stora jobbet som det är att kolla saker. Det är enklare att sitta och tycka en massa saker man inte vet något om alls.
Satt och funderade på om jag verkligen skulle skriva texten om vad som väntar där ute (Den är jobbig att läsa).harry73 skrev:
Det finns en orsak till varför det har tystats ner. Ja, många orsaker. Dels av dem där ute. Men även av de som vet här. Och du övertygade mig just att inte berätta. Det är faktisk bättre att ni fortsätter att leva i ovisshet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Varför måste ett oidentifierat föremål bestå av just de två sakerna?L Lolight skrev:
Innebär inte just begreppet oidentifierat att det finns många möjligheter?
Hur vet du att just den konspirationsteorin är sann?L Lolight skrev:
Varför inte, det gör ju du också.L Lolight skrev:
Och DU vet säkert att man inte hade t.ex. plast- eller heltäckningsmattor? Den här tråden blir roligare och roligare...L Lolight skrev:Du vet alltså inte något om förhållanden som rådde kring branden i WTC1 och 2 ???
Ändå uttalar du dig om en massa saker du inget vet om. Hade de ett oljeraffinaderi där uppe? Jag avslutar här, för fakta intresserar er inte. Inte heller att göra det stora jobbet som det är att kolla saker. Det är enklare att sitta och tycka en massa saker man inte vet något om alls.
Bara som en liten jämförelse (och för att hålla liv i den här roliga tråden), här är ett foto från en lägenhetsbrand i ett flerbostadshus (i Västerås i juli 2017 tror jag), jämfört med en bild från branden i WTC. Minst lika mörk rök i Västerås, skulle jag säga.L Lolight skrev:Du vet alltså inte något om förhållanden som rådde kring branden i WTC1 och 2 ???
Sen finns det mängder av olika foton från WTC-branden, både med mörk och ljus rök. Hur mörk röken ser ut beror bl.a. på i vilken fas branden var när bilden togs, om bilden tagits i motljus eller medljus, övriga kamerainställningar etc.