E Emilen #1 Medlem · Södermanland · 79 inlägg 22 mar 2015 20:33 Emilen Medlem Södermanland 79 inlägg 22 mar 2015 20:33 #1 Hej! Jag har lite funderingar kring om någon har erfarenheter eller synpunkter på Konkreta hus byggteknik N-tech från Nokon? Det är alltså prefabricerade betongelement tillverkade i Vagnhärad utan organiska material osv. Här finns lite info: http://www.nokon.se/byggsystem/n-tech Vi funderar nämligen lite på att låta LB-hus bygga ett sådant hus åt oss i enplan. Vilka risker finns och är det en bra teknik?
Hej! Jag har lite funderingar kring om någon har erfarenheter eller synpunkter på Konkreta hus byggteknik N-tech från Nokon? Det är alltså prefabricerade betongelement tillverkade i Vagnhärad utan organiska material osv. Här finns lite info: http://www.nokon.se/byggsystem/n-tech Vi funderar nämligen lite på att låta LB-hus bygga ett sådant hus åt oss i enplan. Vilka risker finns och är det en bra teknik?
E Emilen #2 Medlem · Södermanland · 79 inlägg 27 mar 2015 14:15 Emilen Medlem Södermanland 79 inlägg 27 mar 2015 14:15 #2 Ingen som känner till något om den här typen av byggteknik? Tydligen har den använts mycket till hyreshus lokalt sedan 90-talet.
Ingen som känner till något om den här typen av byggteknik? Tydligen har den använts mycket till hyreshus lokalt sedan 90-talet.