Senaste dagarna har jag tidiga mornar haft kondens/imma på nedre delen av ytterglasets utsida.
Detta uppvisar sig på dom fönster jag renoverat (dock inte alla). Det sitter energiglas i innerbågen, nya tätningslister och dammtätningslist. För dammtätningslisten har jag lämnat en 5cm springa i under- och överkant.
Ingen kondens/imma mellan bågarna eller på insidan.
Vad kan det bero på? Sensommar med fuktiga nätter, dvs helt normalt för årstiden?
Men frågan är varför det uppkommer på dom renoverade bara, och inte dom jag inte hunnit gå på ännu.. Enda tänkbara skillnaden jag kommit på är att dom renoverade är nyputsade.
Detta uppvisar sig på dom fönster jag renoverat (dock inte alla). Det sitter energiglas i innerbågen, nya tätningslister och dammtätningslist. För dammtätningslisten har jag lämnat en 5cm springa i under- och överkant.
Ingen kondens/imma mellan bågarna eller på insidan.
Vad kan det bero på? Sensommar med fuktiga nätter, dvs helt normalt för årstiden?
Men frågan är varför det uppkommer på dom renoverade bara, och inte dom jag inte hunnit gå på ännu.. Enda tänkbara skillnaden jag kommit på är att dom renoverade är nyputsade.
Produkter som diskuteras: "dammtätningslist"
Dammtätningslist vit 6 meter Tesa
För springor 1-5 mm
36 kr inkl moms
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har också samma effekt på övervåningens takfönster och la in en fråga här när huset var nybyggt (för 12 år sedan). Blev också lugnad av att fönstren är mycket välisolerade. Imman försvinner när solen gått upp.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden