Hej,
Har ett precis nybyggt fritidshus med treglasfönster i norra Dalarna, togs i bruk för en vecka sen.
Vi har nu märkt att det blir ganska stora vattenansamlingar i nederkant på insidan av fönstren.
Tilluftsventiler finns i alla rum och frånluft sker genom tre pax-fläktar inställda på konstantdrift men med lågt varvtal.
Temp ute har varit ca -10 och inomhus ca 20 där värmen kommer främst från luft/luft värmepump, elslingor i engre o våtrum samt elradiatorer i sovrum. Huset har ca 85 kvm boyta.
Finns det något man kan göra för att minska kondensproblemen?
Har ett precis nybyggt fritidshus med treglasfönster i norra Dalarna, togs i bruk för en vecka sen.
Vi har nu märkt att det blir ganska stora vattenansamlingar i nederkant på insidan av fönstren.
Tilluftsventiler finns i alla rum och frånluft sker genom tre pax-fläktar inställda på konstantdrift men med lågt varvtal.
Temp ute har varit ca -10 och inomhus ca 20 där värmen kommer främst från luft/luft värmepump, elslingor i engre o våtrum samt elradiatorer i sovrum. Huset har ca 85 kvm boyta.
Finns det något man kan göra för att minska kondensproblemen?
Redigerat:
Klicka här för att svara

