Jag har ett plattläggningsprojekt på gång i helgen och behöver snabba råd ;)

Föjande förutsättningar;

Uteplats ca 35 m2 ska plattsättas med skifferplattor (30x60 cm) Endast gångtrafik.

Underlag makadam blandat 8-16 och 16-32 väl packat bakom förra årets murrbygge.
(Benders megawall)

Har tänkt att gräva ur ca 10 cm (Underlaget är ca 1m av ovanstående makadam),
lägga markduk och sedan komplettera med en mindre fraktion, för att slippa frakta bort flera ton bergkross.

* Vad sägs om att blanda upp makadamm med stenmjöl 0-8 och packa?

* Behövs då någon stenmjöl 0-2 överst?

Tacksam för all hjälp, hoppas att någon förstod vad jag menar :S
 
  • Uteplats.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom på att man kanske ska ta makadam 2-6 och skippa 0 fraktionen helt?

Kom igen alla stensättare och markentreprenörer ge mig lite råd tack! :rolleyes:
(Glada amatörer får också svara...)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.