Hej!

Har kommit halvvägs i mitt läggande av marksten och behövde fylla på med sättsand. Har kört med 0-8 tidigare då jag läste på att det har både bra dräneringsförmåga och var bra att sätta stenen i.
Min "grusgubbe" sa att han hade en hög som han kunde leverera. Jag blev lite skeptisk när han kom och skulle tippa av det. Såg genast att det var mindre fraktion än tidigare och jag frågade vad det var för storlek och han trodde 0-4. Men ganska snart efter att han åkt så kunde jag konstatera att det var 0-2. Så min fråga är. Funkar det för att sätta stenen i? Eller ska jag be han komma och frakta bort det?
Har lagt ner hjärta och själ i detta med isolering och underarbetet osv. Nu vill jag inte få några oönskade effekter bara för att han som levererade inte kan nåt om grus.

Är en garageuppfart på 100m2 och har lagt ca. hälften nu i 0-8.

Äsch, suttit och klurat lite nu och jag lägger detta åt sidan (får skotta lite) och använder som fogsand sen. Var faktiskt schysst färg på den. Så får jag beställa hem samma sort som resten är lagt i. Så får det bli. Har bara hittat trådar/sidor/instruktioner där de rekommenderar 0-4 eller 0-8 och liknande trådar som denna där man avråder från 0-2. Så då känns det dumt att chansa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.