Mikael_L
Ja det bör anses kunna vara en direkt skada du lidit, och kan kräva E på.

Tycker jag.

Fast troligen inte om du anlitar en annan firma, samma år.
Och förvisso är det ingen förlust, det går ju att ta ROT året efter också. Så man bör kanske vara beredd att visa på någon omständighet som gör den uteblivna ROT ifrån i år verkligen är en förlust. Kanske att man säljer huset senare under året, och fått mindre betalt pga det ej fixade taket.

Nu försöker jag hålla mig mer i det juridiska, att jag tycker att E verkar vara en skitstövel och firman helt oseriös är en annan femma.

Men du har startat tråden i tak-forumet, inte i juridikforumet.
Så du vill kanske inte diskutera de olika juridiska aspekterna.

Säg till i så fall.

Kolla förövrigt upp så att han inte gör ROT-avdrag på er ändå, utan att göra något jobb.

Redigerat:
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Mikael_L
Jag måste också erkänna att jag känner att jag är ganska långt ute i tassemarkerna och klafsar.

Sådan här entreprenadjuridik har jag egentligen alldeles för dålig koll på.

Mitt syfte med första inlägget var bara att varna lite för att bryta avtalet på "fel sätt", vilket är lätt hänt om man inte har koll plus är förbannad.
Har man en motpart som är en riktig fuling, men kunnig sådan, så kan det bli tråkigt.

Jag tycker du, TS, ska se alla mina inlägg som aningens spekulativa, men skrivna med omtanke och välvilja åt dig, på saker som du kanske bör fundera över och/eller kolla upp.

Jag efterlyser också input från fler skribenter, som det PerOF skrev, och ännu fler infallsvinklar osv.

Är det den juridiska situationen som gärna ska avhandlas så överväg också att få tråden flyttad till det forumet. Det finns några forummedlemmar som är ganska kunniga, som kanske lättare hittar och hakar på denna tråd om den ligger där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.