Hade en firma här som satte upp våtrumstapet, spacklade fall och lade in våtrumsmatta. Nu när vi är färdiga med resten så har vi upptäckt att om man spiller ut vatten vid ena sidan av badkaret så ligger det kvar vatten på kanske en 30x30cm stor yta.. Fallet felar alltså lite där. Det skall alltså vara fall på hela golvet mot brunnen. Detta tror jag inte går att åtgärda i efterhand till rimlig kostnad men dom ska i alla fall komma och titta på det i nästa vecka. Nu till min fråga. Vi skall betala 28.000kr för jobbet dom gjorde. Vad är skälig kompensation om dom inte kan åtgärda problemet?

Mycket svårt att säga rakt av men jämför med att göra om hela rasket? Det kostar typ 28 tusen? En sådan sak som fall är ju ganska viktig så det ska vara ersättning därefter. Ni ska ju leva med det. Inte fånarna som gjort bort sig. En sån sak får faktiskt inte en firma göra bort sig på vill jag säga och säger att avdraget ska vara REJÄLT. Ska man i förlängningen snacka ersättningar osv, vad säger ert försäkringsbolag om golvet inte faller mot golvbrunnen? Kan inte tänka mig att de är så lyckliga över att ha vatten "stående" mitt på golvet även om det kanske finns våtspärr.

8000:- i avdrag? MINST? :confused:

Anledningen att man anlitar firmor är just att slippa få sådana fel?? Kan ju vara lämpligt att nämna det för dem. Egentligen skulle de få göra om hela rasket på egen bekostnad, knappast ditt fel som beställare att stå för deras byggfel?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.