Alfredo Alfredo skrev:
Är det inte precis de vill, nu i alla fall. Eller missförstår jag?

[bild]
Fast man kan ju tolka det här som att kommunen inte vill sälja huset för nedmonterning:

Ett gammalt hus med röd fasad beläget på Lillängsvägen 3, där kommunen planerar att elda upp byggnaden istället för att sälja det för nedmontering.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fast man kan ju tolka det här som att kommunen inte vill sälja huset för nedmonterning:
Men det där kommer väl inte från artikeln som länkas? Jag tycker det verkar vara två dagar gamla nyheter? 😉
 
Alfredo Alfredo skrev:
Men det där kommer väl inte från artikeln som länkas? Jag tycker det verkar vara två dagar gamla nyheter? 😉
Jo, men läser man mellan raderna så är det tydligt att tjänstemännen helst vill bränna ner skiten, men nu när politikerna fått upp ögonen via medias rapportering så tvingas man ändra planerna.

Nu har fastighetschef Daniel Grönbek fått besked att han ska göra ett nytt försök att sälja det. Beskedet kom via e-post från teknik- och servicenämndens ordförande Sverre Fredriksson (M) sent på måndagskvällen. Han ger förvaltningen i uppdrag att göra ett omtag.

– Jag hade fått uppfattningen att det inte fanns något intresse för huset, men när jag fick veta via BT att det fanns intressenter till att ta över huset fattade jag ett ordförandebeslut att stoppa rivningen och återuppta försöken att sälja det, säger Sverre Fredriksson.



Så i sak har @karlmb rätt i att kommunen inte vill sälja huset för nedmontering
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jo, men läser man mellan raderna så är det tydligt att tjänstemännen helst vill bränna ner skiten, men nu när politikerna fått upp ögonen via medias rapportering så tvingas man ändra planerna.

Nu har fastighetschef Daniel Grönbek fått besked att han ska göra ett nytt försök att sälja det. Beskedet kom via e-post från teknik- och servicenämndens ordförande Sverre Fredriksson (M) sent på måndagskvällen. Han ger förvaltningen i uppdrag att göra ett omtag.

– Jag hade fått uppfattningen att det inte fanns något intresse för huset, men när jag fick veta via BT att det fanns intressenter till att ta över huset fattade jag ett ordförandebeslut att stoppa rivningen och återuppta försöken att sälja det, säger Sverre Fredriksson.




Så i sak har @karlmb rätt i att kommunen inte vill sälja huset för nedmontering
Detta hus har varit menat att rivas i flera år. Det finns uppenbarligen iaf en intresserad köpare av huset. Jag fattar inte vad problemet är? Att de inte vill betala tillräckligt?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är det inte precis de vill, nu i alla fall. Eller missförstår jag?

[bild]
Efterkonstruktion. Dessa människor får våra skatter.
 
K karlmb skrev:
Efterkonstruktion. Dessa människor får våra skatter.
Kanske det. Svårt för mig att ha en åsikt efter att enbart skummat ett par tidningsartiklar.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske det. Svårt för mig att ha en åsikt efter att enbart skummat ett par tidningsartiklar.
Fakta är att det finns en köpare. Kommunen ville inte sälja. Svårare än så är det inte.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Bygglagstiftningen är enligt många av oss helt orimlig. Nuvarande regering verkar ha en bostadsminister som tycker detsamma för det liberaliseras som aldrig förr.

Märkliga tider vi lever i, kristdemokrater som driver på för liberalisering. Men det kanske mest är en generationsfråga, bostadsministern är född så sent som 1987.
Y Yas Mir skrev:
Tidigare ägarna tror de har gjort rätt, att det är 4,5m från gata. Enligt dem.
För vi frågade om bygglov finns. De sa så att nej bygglov behövs inte pga friggebod samt över 4,5m till gata och granne..
Så ja vi hade inte någon aning helt enkelt.

Läst till mig att vi inte behöver betala sanktion pga den funnits över 5 år.

Men vi känner fortf att det är orimligt. De kan kalla den allmän plats, men det är inte ens allmän plats. För ingen med vett skulle sätta sin fot där för det är VÅRT hem. Därför känns det så sjukt orimligt.
Finns det inter möjlighet för er att köpa "er" uppfart av kommunen?
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Y Yas Mir skrev:
Vi kan och vi ska flytta på den
Har ni flyttat friggeboden än?
 
  • Gilla
Risarvaren och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.