C CoNaana skrev:
Hej, jag kan nu 4 år efter frågan ställdes meddela att vi fick rätt.
Det krävdes dock att vi kontaktade advokat innan kommunen fick tummarna ur. Advokatens spontana svar var att om vi inte brydde oss om vad grannarna tyckte skulle sätta upp vägspärr . Ett samtal till kommunens advokat fick bollen i rullning. Vi fick en liten ersättning (ca 40% av värdet) för marken och kommunen stod för alla kostnader.
 
Hejsan
Undrar vilken advokat ni använde er utav?
Jessica
 
  • Gilla
ama
  • Laddar…
S Stomberg skrev:
Hejsan
Undrar vilken advokat ni använde er utav?
Jessica
Det var Per Odeling hos Mälaradvokaterna i Västerås
 
C CoNaana skrev:
Det var Per Odeling hos Mälaradvokaterna i Västerås
Tack
 
C CoNaana skrev:
Det var Per Odeling hos Mälaradvokaterna i Västerås
Kan du i alla fall berätta om det var en fyrsiffrig eller femsiffrig ersättning? Vi är ju många som har eller kommer få vår mark inlösta.
 
M -MH- skrev:
Kan du i alla fall berätta om det var en fyrsiffrig eller femsiffrig ersättning? Vi är ju många som har eller kommer få vår mark inlösta.
Det var ca 50000 för ungefär 500 kvadratmeter, inte mycket till pengar men bättre än inget.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
Blev det någon nettovinst?

Efter Advokatkostnader och egen nedlagd tid?

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Blev det någon nettovinst?

Efter Advokatkostnader och egen nedlagd tid?

/ATW
Totalt 3 mail och några telefonsamtal med kommunen och sen 1 timme med advokat. Det var min tid.
Advokatkostnad var ca 10-15% av det vi fick. Vi var mycket nöjda med vår advokat. Hans första fråga var "Varför har ni inte ställt ut en bom över vägen?".
 
  • Haha
  • Gilla
SH92 och 2 till
  • Laddar…
C CoNaana skrev:
Totalt 3 mail och några telefonsamtal med kommunen och sen 1 timme med advokat. Det var min tid.
Advokatkostnad var ca 10-15% av det vi fick. Vi var mycket nöjda med vår advokat. Hans första fråga var "Varför har ni inte ställt ut en bom över vägen?".
Jag tror vi räknar nedlagd tid olika.

Men visst, om du tycker du gick med vinst så gjorde du säkert det.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Jag tror vi räknar nedlagd tid olika.

Men visst, om du tycker du gick med vinst så gjorde du säkert det.

/ATW
Hur hade du summerat caset?
 
K Kane skrev:
Hur hade du summerat caset?
Jag skulle tro att TS lagt ett otal timmar att dryfta detta med nära och kära.
Sedan ett antal ytterligare timmar med övriga intresserade.

Men nu är det över och TS kan gå vidare med en slant på fickan.

Hur många timmar av TS energi tror du lagts på detta?

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Hur många timmar av TS energi tror du lagts på detta?
Har ingen uppfattning eftersom jag inte varit inblandad. Verkar dock vara ganska lite enligt TS nedan.
C CoNaana skrev:
Totalt 3 mail och några telefonsamtal med kommunen och sen 1 timme med advokat. Det var min tid.
Advokatkostnad var ca 10-15% av det vi fick. Vi var mycket nöjda med vår advokat. Hans första fråga var "Varför har ni inte ställt ut en bom över vägen?".
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Hur kan 45000:- för några timmars nedlagt arbete ansetts som "inte värt besväret"? Vad tjänar du egentligen per timme när du skriver här, @ArneTW? :p
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Hur kan 45000:- för några timmars nedlagt arbete ansetts som "inte värt besväret"? Vad tjänar du egentligen per timme när du skriver här, @ArneTW? :p
inte konstigt att folk lider av sömnbrist. Vem har råd att sova?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.