19 890 läst ·
43 svar
20k läst
43 svar
Kommunal väg på min tomt
C CoNaana skrev:Hej, jag kan nu 4 år efter frågan ställdes meddela att vi fick rätt.
Det krävdes dock att vi kontaktade advokat innan kommunen fick tummarna ur. Advokatens spontana svar var att om vi inte brydde oss om vad grannarna tyckte skulle sätta upp vägspärr . Ett samtal till kommunens advokat fick bollen i rullning. Vi fick en liten ersättning (ca 40% av värdet) för marken och kommunen stod för alla kostnader.
Totalt 3 mail och några telefonsamtal med kommunen och sen 1 timme med advokat. Det var min tid.A ArneTW skrev:
Advokatkostnad var ca 10-15% av det vi fick. Vi var mycket nöjda med vår advokat. Hans första fråga var "Varför har ni inte ställt ut en bom över vägen?".
Jag tror vi räknar nedlagd tid olika.C CoNaana skrev:
Men visst, om du tycker du gick med vinst så gjorde du säkert det.
/ATW
Jag skulle tro att TS lagt ett otal timmar att dryfta detta med nära och kära.K Kane skrev:
Sedan ett antal ytterligare timmar med övriga intresserade.
Men nu är det över och TS kan gå vidare med en slant på fickan.
Hur många timmar av TS energi tror du lagts på detta?
/ATW
Har ingen uppfattning eftersom jag inte varit inblandad. Verkar dock vara ganska lite enligt TS nedan.A ArneTW skrev:
C CoNaana skrev:
Klicka här för att svara