janwide
O oneill skrev:
Det ända med den är att du kommer längre ut från väggen då du behöver sätta en wc stos i det grenet men om det avståndet inte är något problem så funkar det. Med den jag länka till så funkar den direkt på wc anslutningen
Jag får kolla upp måtten på den du länkade till. Tror den kan vara för kort. Avståndet mellan baksidan på vattentanken på toan och början på anslutningsröret på densamma är c:a 90 mm. Och sedan vill jag ha lite avstånd mellan stammen och tanken också. Så röret som går ut mot toan måste alltså vara runt 15-20 cm om det också ska gå att trä över anslutningsröret en bit.
 
janwide janwide skrev:
Jag får kolla upp måtten på den du länkade till. Tror den kan vara för kort. Avståndet mellan baksidan på vattentanken på toan och början på anslutningsröret på densamma är c:a 90 mm. Och sedan vill jag ha lite avstånd mellan stammen och tanken också. Så röret som går ut mot toan måste alltså vara runt 15-20 cm om det också ska gå att trä över anslutningsröret en bit.
I det fallet tar du som sagt det grenet du själv länkade till sen sätter du en rak wc stos i den istället så får du samma funktion
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Hittade denna. Kommer att bli perfekt!
[bild]
[länk]
Exakt. Avlopsrör är alltid Y och aldrig T, så skiten hittar rätt.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
janwide
Återkoppling.
Fyra månader med denna gren och inga som helst problem
PVC-rörgren med tre anslutningar, använd i fyra månader utan problem.
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snart dags att våga prova att skita också då ... :crysmile:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
janwide
Sket i morse för första gången. Verkar inte vara några problem så jag ska testa igen om ett halvår.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.