Kan jag ansluta en toa med p-lås så här. Eller är det risk att skit som kommer uppifrån stänker in i vattenlåset så att toan kommer att lukta illa? Eller kan det bli andra problem? Vad jag ser finns det inte plats att ansluta mot en 110-45 gren. Anslutningen kommer för högt upp. Jag vill slippa att bila upp golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Precis som el så tar vatten enklaste vägen fram. Så länge du inte har stopp bör det rinna rakt ner.
Bästa svaret
Vi har haft exakt den inkopplingen på några ställen i våra fastigheter. Det har funkat bra, för det mesta.
Dock slutade det med ombyggnad på ett par ställen för att slitvargen tryckte in, när det passerade och gjorde vattnet i toastolen äckligt och illaluktande.
Så kort sagt, det kan gå bra, men risken finns att du får skit uppifrån, som på vilken arbetsplats som helst!
Dock slutade det med ombyggnad på ett par ställen för att slitvargen tryckte in, när det passerade och gjorde vattnet i toastolen äckligt och illaluktande.
Så kort sagt, det kan gå bra, men risken finns att du får skit uppifrån, som på vilken arbetsplats som helst!
Då blir det nog att vi monterar in toaletten på prov enligt min skiss innan vi ger oss på att lägga in nytt klinker på golvet och övrig renovering. Funkar det bra i ett par månader så är det bara att köra på med resten av renoveringen då. Det blir så att säga ett skittest!Scouten skrev:Vi har haft exakt den inkopplingen på några ställen i våra fastigheter. Det har funkat bra, för det mesta.
Dock slutade det med ombyggnad på ett par ställen för att slitvargen tryckte in, när det passerade och gjorde vattnet i toastolen äckligt och illaluktande.
Så kort sagt, det kan gå bra, men risken finns att du får skit uppifrån, som på vilken arbetsplats som helst!
I ditt fall skulle jag sätta in en wc avsättning typ
https://www.rskdatabasen.se/kategor...nomhusrordelar/grenror/uponor-htp-2318402-213
Då får du ett gren där det blir svårare att det kommer bakvägen samtidigt som du får funktionen du söker.
https://www.rskdatabasen.se/kategor...nomhusrordelar/grenror/uponor-htp-2318402-213
Då får du ett gren där det blir svårare att det kommer bakvägen samtidigt som du får funktionen du söker.
Hittade denna. Kommer att bli perfekt!
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/110x885gr-htp-grenror-2muff-2.html
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/110x885gr-htp-grenror-2muff-2.html
Slitvargen tryckte in när han passerade.Scouten skrev:Vi har haft exakt den inkopplingen på några ställen i våra fastigheter. Det har funkat bra, för det mesta.
Dock slutade det med ombyggnad på ett par ställen för att slitvargen tryckte in, när det passerade och gjorde vattnet i toastolen äckligt och illaluktande.
Så kort sagt, det kan gå bra, men risken finns att du får skit uppifrån, som på vilken arbetsplats som helst!
Älskar T9.
Går och går visst gör det det. Finns avloppsbackventiler som man brukar ha i backen men det skulle vara en väldigt okonventionell lösning och säkerligen skulle den ställa till med mer oreda än nytta.
Gör en riktig avsättning enligt tidigare länk så ska du se att det kommer gå galant.
Gör en riktig avsättning enligt tidigare länk så ska du se att det kommer gå galant.