Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Ja, nuvarande områdesindelning kommer att avskaffas. Den ger inte önskat resultat. Sen betyder det inte nödvändigtvis att det blir ett område i hela Sverige utan det kan bli en annan indelning.
Svenska kraftnät har föreslagit tre alternativa indelningar för utredning:
- Ett nytt elområde för Storstockholm.
- Sammanslagning av dagens SE3 och SE4.
- Sammanslagning av dagens SE1 och SE2.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Det har väl snurrat ett varv och ovanstående är deras förslag som ska utredas vidare- men det finns också ett 0-alternativ.
Vilka alternativa områden menar du är deras egna idéer?
Vilka alternativa områden menar du är deras egna idéer?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 927 inlägg
Det är flaskhalsar i elnätet som medför att man inte kan skicka el i hur stora mängde som helst var som helst. Om det inte fanns några flaskhalsar skulle hela EU ha samma elpris.rampante skrev:
Det har hänt endel sedan indelningen gjordes. Nya elledningar har byggts, kraftverk har byggts och lagts ner, m.m. Så det är dags för en översyn av indelningen. Men flaskhalsar finns, så elområdens kan inte avskaffas.