Håller på att installera mitt SPC4320.

Men jag kommer inte åt centralen via IP-adressen. Jag ser i nätverksvertkyget att centralens MAC-adress ligger på standardadressen som står i manualen, så den finns på nätverket.
Dock när jag försöker gå in via t.ex. Google Chrome så hittar den inte centralen!

Har inte försökt med en korsad patchkabel, men det ska väl funka över mitt LAN också?

Några tips?

Kolla om dess IP-adress ligger i samma subnät som din dator. Den ena kanske har en 192.168.0.* adress och den andra 192.168.1.* eller liknande.

Edit:
Såg i PDF-manualen att den som standard finns på 192.168.1.100. Se till att din dator också har en adress som börjar med 192.168.1.

Redigerat:
Allt sånt stämmer, datorn ligger i samma IP-nummerkedja som centralen och övriga nätverksprylar ...
Jag kommer åt allt via MAPen, dvs inställningar och sånt. Där ser jag även att IP-adressen stämmer med det jag ser i nätverksverktyget ...
Behöver jag aktivera något innan jag kan komma åt "inloggningssidan"? Just nu hittar den ingenting på den adressen i webbläsaren ...

Du måste surfa till centralen över SSL men det kanske du redan provat. https://192.168.1.100
Logga in med Engineer
Du måste dock aktivera Installstörsåtkomst i menyerna innan.

Pewh skrev:
Du måste surfa till centralen över SSL men det kanske du redan provat. [länk]
Logga in med Engineer
Du måste dock aktivera Installstörsåtkomst i menyerna innan.
Där var det!!!! Tusen tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.