orparn skrev:
Kan rekomendera en Automower till gräsmattan, ett klart lyft och det gör inget om det växer snabbt:D

Det som skiljer mest mellan SP2-18 och 23 är ju att du när vattnet är på ett större djup i hålet så ger 23:an ett högre flöde vilket gör att den inte behöver gå lika länge för att höja det sista kilot tryck i hydroforen.

Men det är ju likadant mellan SP1-14 och 18 också. Tror nog någon av dom skulle räcka åt dig :)

Priset var det från Rinkaby ? Eventuellt så kan du få samma pris inklusive montering från den lokala brunnsborraren, ev efter rotavdrag så slipper du jobba med det själv och känna oro för att pumpen ska lossna eller liknande, inget roligt jobb utan brytrullar mm att dra upp en pump ur hålet med slang o kabel heller:(
Priset är med rabatt från en kompis med firma.
Jobbet gör jag helst själv. Var jag själv som installerade den förra.
Men visst att ta upp den kanske är mera projekt då slangen är fylld med vatten så det är ju lite vikt men det är väl bara att ta det försiktigt. Har ju vajer också.

Brytrulle måste man väl lätt klara sig utan? Om man är två pers dvs.

Redigerat:
Visst det går utan brytrullar mm. men själv har jag blivit lite latare på senare år:D

Jag vet själv när jag skulle ha upp mina ejektorslangar ur ett 96m djupt hål som dessutom var vattennivån nere på ca 80m vilket inte gjorde det lättare. Vi var två men det var väldigt svårt att inte halka på de hala slangarna som hade suttit i 20 år och tappa i hela alltet:(

Nytt samtal till Grundfos. Ny rek.
Grundfos SP2A- 13 ska fylla mitt behov gott och väl enligt denna person.
Dubbelkollade allt en extra gång och frågade om jag vill ha något i överkant skulle jag gå upp ytterligare ett steg för att vara säker, men han tyckte det var överdrivet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.