3 118 läst ·
33 svar
3k läst
33 svar
Kommer aldrig köpa en Diplomatdörr igen
Alltså ett direkt oseriöst bolag som behandlar sina kunder som skit.@ @ndreas skrev:
Finns några mindre tillverkare som jag sett använder Tricoya MDF, jag gjorde själv ett par pardörrar i detta och dom är som nya efter 7 år, sitter dock under tak så vart inte så utsatt som planerat. Det är ett fantastiskt material som också är svindyrt.
Annars är väl HDF vanligast förekommande materialet i dörrar idag. Primärt för att det är formstabilt, men gäller ju att man har koll och bättringsmålar märken i färgen.
NorDan har tex möjlighet att välja Tricoya, färgen kommer ju fortfarande bli matt men dörren pallar ju med fukten. Annars får man nog troligtvis räkna med att en dörr behöver målas om ibland, dom lever ett tufft liv många gånger.
Annars är väl HDF vanligast förekommande materialet i dörrar idag. Primärt för att det är formstabilt, men gäller ju att man har koll och bättringsmålar märken i färgen.
NorDan har tex möjlighet att välja Tricoya, färgen kommer ju fortfarande bli matt men dörren pallar ju med fukten. Annars får man nog troligtvis räkna med att en dörr behöver målas om ibland, dom lever ett tufft liv många gånger.
Till och med tvättat minst varannan månad enligt skötselråden. Tror ingen gör det, speciellt inte på vintern.@ @ndreas skrev:
Inte jag heller, men köpte dörrvax här på byggahus egna shop och rent visuellt blev det ett rejält lyft. Från solblekt sletet röd till att se nästan ny ut. Den sög åt sig rejält så tänkte göra om det i höst. Första var nu denna vår.S sinuslinus skrev:
Sen blir det nog inte 2ggr / år men kanske 1 gång ivf.
En äldre dörr från okänt årtal då den är från innan vi flyttade in.
Klicka här för att svara