3 104 läst ·
33 svar
3k läst
33 svar
Kommer aldrig köpa en Diplomatdörr igen
Det där var väl standard på den tiden och inget speciellt för just det märket. Polisen har ju varnat för väldigt länge sedan hur lätt det är att plocka ut kassetten och ta sig in. Man får själv skruva eller dra silikonfog så den blir väldigt svår att ta loss.S Saolix skrev:Diplomat dörren tillverkad 2008 men monterades 2013. Ingen list utan "mdf-ramen" har varit limmad direkt mot mdf i dörren. Det blev pl400 och limning. Får se hur lång tid det tar att härda och hur länge det håller. Dörren kommer bytas hyggligt snart till något annat som inte är tillverkat av Inwido.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 417 inlägg
Jag har Swedoor innerdörrar och dom är 30 år gamla och hur fina som helst.
Beror på hur man ser det - snabbvuxen furu drabbas lätt/snabbt av röta vid fuktexponering. Har du valt plastfönster så slipper du ju rötan om det är det du avser? I vilket fall så rekommenderar se stora kända färgleverantörerna samma färg till ytterdörr och fönster..Hep skrev:
Problemet är väl att det som tillverkades för 30 år sen sällan är samma som nu.T Thomas_Blekinge skrev:
Många gånger är det bara varumärket som är kvar och fabriken sitter i en hela annan del av världen.
Även sk "svenska" märken har väl idag på sin höjd kvar sitt kontor på gamla fabriksorten medans tillverkning sker i Baltikum eller Polen
Det där var ju ett ypperligt skäl att sky märket som pesten. Jag skulle aldrig köpa en dörr som kräver årligt underhåll. Har bott i mitt hus i ca. 20 år. Dörrarna var rätt gamla när jag flyttade in. De funkar lika bra idag som då. Enda underhållet jag gjort är lite olja till ett lås som var trögt.B breakman skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 629 inlägg
Jag har aldrig stött på fönster byggda av snabbvuxen furu, men även det tål väta bättre än en fiberskiva med skadad färg. Plast tål nog också fukt betydligt bättre än mdf och annan skit jag sett i dörrar, även om jag aldrig skulle köpa plastfönster.S Saolix skrev:
Tror att alla målade dörrar enligt tillverkaren ska vaxas mm. Men tag tänker att det är ett bra sätt för dem att kunna neka garantier pga. att färgen inte håller. För om en kund åberopar garanti - torde deras första fråga vara....har du tvättat och vaxat dörren två gånger per år? Är du säker?!L lbgu skrev: