2 249 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Kombinera Danfoss och Esbe?
Efter en hastig blick på databladet verkar det som om ARA600 med "3-punkt" styrsignal med 24VAC drivspänning skulle kunna fungera. Danfoss egen shuntmotor som följer om man köper ett "villapaket" har tre anslutningar, medurs, moturs och neutral och jag har för mig motorn ska ha AC, det är åtminståne 24V.
Vill minnas att det fanns någon omställning för shuntmotortyp också men minns inte till vad...
Vill minnas att det fanns någon omställning för shuntmotortyp också men minns inte till vad...
Jepp. har en shuntmotor från Danfoss också (AMB162). Jag trodde inte det skulle gå att kombinera den med en ESBE VRB140 som jag ska ha, men fick svar från Danfoss idag att dom hade en adapter som passade VRG130 serien. Tycker dom ventilerna ser rätt lika ut men jag ska ringa o kolla med Esbe imorgon.
Medlem
· Västra götaland
· 21 inlägg
Hur löste det sig för dig? Har en Danfoss comfort 100m styrenhet som jag skall köra en ara600 shuntmotor på. Kopllade in det för någon timma sedan men börjar fundera på om det inte verkar funka. verkar inte som ventilen öppnar.
Klicka här för att svara