215 785 läst ·
122 svar
216k läst
122 svar
Kom hem till detta! (Rördragning radiatorer)
Suck.. Nej det var inte det du sa, Du säger att elförzinkat är ”norm” vilket innebär i stort sett att alla andra rörtyper knappt används vilket såklart inte stämmer.D datadavid skrev:
Det jag försöker påtala som du inte verkar förstå är att alla här som läser kanske inte är rörisar eller med liknande bakrund och om du då skriver saker som ditt eller datt är norm så skriver du faktiskt att det nästan är lag på att använda elförzinkat (som det var i detta fall) och det är det ju inte.
norm (latin noʹrma ’rättesnöre’, ’regel’)
Fler synonymer till ordet Norm:
Lag, förskrift, riktlinje, förebild, ideal, mall,
Ja precis, elförzinkat är det vanligaste, alltså norm.T toyboy skrev:Suck.. Nej det var inte det du sa, Du säger att elförzinkat är ”norm” vilket innebär i stort sett att alla andra rörtyper knappt används vilket såklart inte stämmer.
Det jag försöker påtala som du inte verkar förstå är att alla här som läser kanske inte är rörisar eller med liknande bakrund och om du då skriver saker som ditt eller datt är norm så skriver du faktiskt att det nästan är lag på att använda elförzinkat (som det var i detta fall) och det är det ju inte.
norm (latin noʹrma ’rättesnöre’, ’regel’)
Fler synonymer till ordet Norm:
Lag, förskrift, riktlinje, förebild, ideal, mall,
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
berätta gärna vilken rörfirma det var? Generellt så är det ju större firma desstu mindre servicekänsla.
Anlitade själv en större firma som gjorde förjäkla dåligt jobb, och försökte dessutom mygla med fakturan. När jag kontaktade säkervatten var svaret att men de är ju så stora så den behörigheten kan vi inte dra in...
Anlitade själv en större firma som gjorde förjäkla dåligt jobb, och försökte dessutom mygla med fakturan. När jag kontaktade säkervatten var svaret att men de är ju så stora så den behörigheten kan vi inte dra in...
P Patrick Blomstrand skrev:Hej på er.
Mitt första inlägg (men en flitig läsare av detta forum)
Anlitade en större vvs firma för uppsättning, rördragning och uppkoppling av radiatorer i vårat nyrenoverade rum i källaren. Vad jag möttes av när jag kom hem var en smärre chock då dom dragit rören i stort sett "mitt på väggen"
Radiatorerna är uppsatta på 270mm höjd och rören på 300mm. Det ser rent av förjävligt ut.
Nu skulle jag vilja ha er expertis när det kommer till denna installation, har själv varit i kontakt med 3 oberoende rörkrökare som drömmer ut installationen och menar att rördragningen skulle gjorts efter golvlist samt sänkt radiatorerna.
Jag har fortfarande inte tagit upp detta med berörd firma, men skulle vilja ha lite rekommendation och råd inför kommande samtal.
Ps.
Har haft behörig elinstallatör på plats som satt uttag och nätverk på avsed höjd.
Mvh
Patrick
Blanda mässing koppar krom och lite klämring och press ser inte bra ut,,sen höjden på radiatorerna hade räckt 200 från golv.. hade inte själv dragit rören på detta vis , tycker det är mindre snyggt
Låter som du använt dig av Norderåsens vvs .P Patrick Blomstrand skrev:Kan även tilläggas att dom skickade 2 montörer som varit här i en hel dag. Vilket jag tycker verkar väldig överkurs. Varav 11/2 timme gått åt till att åka till Östersund för att hämta delar som de glömt att ta med sig. (Har ej fått fakturan än, så jag vet ej om det är uppsatt) men gud så frustrerad jag är just nu!
Medlem
· östergötland
· 213 inlägg
SATAN vad fult med kopparrör!!
För övrigt tycker jag höjden ser helt okej ut, men att ha kopparrör gör så ögat blöder.
Elementetets underdel TYCKER JAG ska vara ikant med golvlisten .
För övrigt tycker jag höjden ser helt okej ut, men att ha kopparrör gör så ögat blöder.
Elementetets underdel TYCKER JAG ska vara ikant med golvlisten .
Kan nu meddela att företaget som var här och gjorde installation nu varit förbi på nytt med en mer erfaren installatör och gjort om det hela, med ett mycket gott resultat och vi är mycket nöjda med kundkontakren hos arbetsledare och den nya installatörens arbete. Vi fick dessutom ett rejält avdrag på fakturan för hålen i väggen samt alla timmar bort från tidigare montörer.