215 785 läst ·
122 svar
216k läst
122 svar
Kom hem till detta! (Rördragning radiatorer)
Bra marscherat, kommer att ordna sig bra.
Ytan är väl målad? Blir nog i så fall bäst att riva bort rör/element o låta målarn komma in ett varv innan nytt montage. Är ju trots allt bara 1-2 spacklingar av hål o en strykning (2 på spackelfläcken).
Ytan är väl målad? Blir nog i så fall bäst att riva bort rör/element o låta målarn komma in ett varv innan nytt montage. Är ju trots allt bara 1-2 spacklingar av hål o en strykning (2 på spackelfläcken).
jag tycker att radiatorerna kan sitta som det är,mej skulle det inte störa ,men flytta ner rörenT toyboy skrev:
det gör minst åverkan på väggen
De isostatiskt pressade kopparhöljena till förbrukade bränslekuts har en beräknad livslängd på 20 000 år. Det är typ så bra mänskligheten kan gissa 2019.Staffan2000 skrev:
Kostnaderna för att återställa tapeterna från den felaktiga rördragningen/installationen ska belasta firman som utförde den felaktiga installationen. Eftersom det är helt nya tapeter är det skäligt att tapetsera om väggarna. Bestrid fakturan och kräv att de står för kostnaden. Om fakturan inte täcker kostnaden för tapeterna kräver du skadestånd av bolaget som utförde installationen.P Patrick Blomstrand skrev:
Jag hade krävt avdrag på fakturan motsvarande det din målare offererar för att återställa väggen. Sen hade jag, om det inte ser alldeles för jävligt ut (ser bara små hål på bilderna under elementen), fyllt hålen med något lämpligt och duttat i färg i samma nyans som tapeten och lagt pengarna jag fick över på något roligare.P Patrick Blomstrand skrev:
Jag har inget problem säger bara att elförzinkat inte är norm. har dragit både blårör, koppar och elförzinkat senaste månaderna så jag påtalar bara att du inte säga saker som inte är korrekt.D datadavid skrev:
Hur har det gått för dig? Löste det sig för dig?P Patrick Blomstrand skrev:Hej på er.
Mitt första inlägg (men en flitig läsare av detta forum)
Anlitade en större vvs firma för uppsättning, rördragning och uppkoppling av radiatorer i vårat nyrenoverade rum i källaren. Vad jag möttes av när jag kom hem var en smärre chock då dom dragit rören i stort sett "mitt på väggen"
Radiatorerna är uppsatta på 270mm höjd och rören på 300mm. Det ser rent av förjävligt ut.
Nu skulle jag vilja ha er expertis när det kommer till denna installation, har själv varit i kontakt med 3 oberoende rörkrökare som drömmer ut installationen och menar att rördragningen skulle gjorts efter golvlist samt sänkt radiatorerna.
Jag har fortfarande inte tagit upp detta med berörd firma, men skulle vilja ha lite rekommendation och råd inför kommande samtal.
Ps.
Har haft behörig elinstallatör på plats som satt uttag och nätverk på avsed höjd.
Mvh
Patrick
HejD Dr.L skrev:
Det finns hårdare rör i små dimensioner för synlig dragning om man vill.
Geberit Mepla
Kul att du får använda olika rörgods, elzinkade rör är ändå vanligast. Jag inte säga saker inte korrekt? Jo, det är korrekt att elförzinkat är det mest använda till värmesystem i bostadshus.T toyboy skrev: