Jag läser många trådar där folk skriver vad dom har för tjocklek på isolering och olika skivor osv. Vi är nyblivna husägare och jag är väldigt nyfiken av mig och vill gärna veta hur allt är uppbyggt och jämföra med andra :-) hur tar man reda vad man har, är det bara att borra ett långt hål? Vi har kattvindar men det är så trångt mot takfoten så man ser inget där.

S
om du har en ritning på huset så får du en uppfattning. en k-ritning.

Vars får man tag på en sådan? Enda ritningen jag fick var på hur huset ser ut på utsidan och hur planlösningen är. Vi bor ute på landet å det kanske inte var så viktigt med detaljerade ritningar. Huset är från 1964

Kanske finns nån genomföring där du kan se tex badrumsfläkt /ventil eller antennkabel.

Annars ger väggtjockleken en bra indikation på vad du har, då det troligaste är att det är regelstomme, med ett isoleringsskikt.

Kommunen bör ha ritningar, det är bara att be om en kopia.

S
Anton Rönnkvist skrev:
Vars får man tag på en sådan? Enda ritningen jag fick var på hur huset ser ut på utsidan och hur planlösningen är. Vi bor ute på landet å det kanske inte var så viktigt med detaljerade ritningar. Huset är från 1964
hur tjocka är väggarna?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.