Men det är en Ikea fläkt, hade köpt en redan innan men denna var ny och ville ha en vinkel eftersom jag är 2m, och frågade om den var lika bra, men Ikea är bra att ha o göra med så ska testa den lite till och är jag inte nöjd får jag åka o lämna tillbaka den
Det måste vara en Franke i botten för vår är till 100% likadan. Jag är också lång så de där är det enda rimliga i ett kök.NiklazzG skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Jag har kolla runt lite och kolfilter är inte billigt om man ska byta ut den 2-3 ggr om året. Kan man inte rengöra den på något sätt? Om inte ska man åtminstone kunna slänga förbrukade kolet och fylla på med nytt. Eller?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Nu är ju vår fläkt ca 15 år gammal men dess kolfilterinsats kan man köra i diskmaskin med några månaders mellanrum för att förlänga tiden så tillverkaren (Electrolux-koncernen) rekommenderar byte av kolfiltret var tredje år.
En sak som är viktigt med alla fläktar men speciellt kolfilterfläktar är att det är ett bra fettfilter där fettet verkligen fastnar i.
För ju mer fett som hamnar i fettfiltret ju mindre hamnar i fläkten/kolfiltret/imkanalen.
Sedan behöver man rengöra fettfiltret ofta, ca varannan vecka, hur ofta beror på vad man lagar för mat och hur ofta.
Om man lagar (steker) fet mat ofta och mycket så kanske man t.o.m. behöver rengöra fettfiltret var femte dag.
För ju mer fett som hamnar i fettfiltret ju mindre hamnar i fläkten/kolfiltret/imkanalen.
Sedan behöver man rengöra fettfiltret ofta, ca varannan vecka, hur ofta beror på vad man lagar för mat och hur ofta.
Om man lagar (steker) fet mat ofta och mycket så kanske man t.o.m. behöver rengöra fettfiltret var femte dag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden