Hand pekar på en gammal dörrhandtag för att illustrera en köldbrygga där frost kan bildas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta, mina vänner, är faktiskt en enerverande köldbrygga. Redan nu när utetemperaturen går ner mot -15 börjar det bildas frost på den. Trots att närmaste element bara är en halvmeter till höger (snett bakom min hand på bilden).
Att hallen är felbyggd på flera sätt vet jag redan. Men finns det något sätt som jag inte tänkt på att motverka denna köldbrygga?
Ni som lever med 30-40 minusgrader varje vinter, hur gör ni?
 
Enklast är väl att bygga en låda runt låset typ.

Dettä är något som stör mig också och borde med enkelhet gå att lösa med digitalt lås
 
Har du bara en dörr? Vi som är van vid minusgrader har en extra dörr man hänger dit på vintern. (y)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
F
Eller ett tjockt draperi
 
Nyare lås som på bilden är sämre än äldre på den punkten.
Det är ju massiv metall rakt igenom dörren, tidigare var det bara pinnen till vredet, dom gick å andra sidan inte låsa inifrån.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nyare lås som på bilden är sämre än äldre på den punkten.
Det är ju massiv metall rakt igenom dörren, tidigare var det bara pinnen till vredet, dom gick å andra sidan inte låsa inifrån.
Eller hur!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.