Nyutgjuten betongplatta som är något högre än stödjande L-block i ett pågående badrumsbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyutgjuten betongplatta för badrumsutbyggnad med L-Block som stöd, plattan är något högre än blocken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!

Jag håller att bygga ut ett nytt badrum till huset och har en fråga till er.
Hoppas det syns men som ni ser på bilden så har hantverkarna gjutit plattan med L-Block som stöd, min fundering är då L-Blocken är isolerade, skall då inte plattan ligga jäms med blockets höjd? Nu har de gjutit cirka en cm högre och jag funderar då på om detta är ett byggfel?
Och om det är fel är detta fel så pass allvarligt att man bör ta upp detta med hantverkarna?

Jag spekulerar själv (har ingen kunskap alls inom området) att det kanske inte spelar så stor roll då det inte kommer vara i kontakt med backen, det ska ligga panel över och vi kommer ha golvvärme i badrummet.

Tack på förhand för input!

Mvh Björnar Oppegård

Man ska inte gjuta över kantelementen och såklart blir det en köldbrygga där som är lite onödig. Dock inget man gör något åt nu förutom då någon sorts kompensation.

Förr hade man inte kantelement alls så du kommer nog inte märka någon större skillnad med 10mm.

Tack för svar! Om det är som du säger så känns det bra. Tror inte jag kommer fråga om någon kompensation heller, vet inte om det är värt att riskera en sämre dialog med entreprenören för färdigställande av jobbet.
Eller snackar vi stora kompensationer för detta?

Nej det lär inte vara några större summor.

• Gilla
Björnar Oppegård
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.