Hej
Haft vår bergvärmepump nu i ca 20 år och nu är det dags att fylla på nån liter, inget konstigt med det, inget läckage!
Fick med en liten dunk när de installerade som är slut nu.
Vart får jag tag i den i Huddinge trakten. Finns ju bara 25l dunkar och bara på proffsbutiker typ ahlsell.
Vår vätska heter köldbäraretanol A UN 1170.
 
Sväng förbi en VVS-firma och ha med dig en liten dunk så fixar dem det galant.
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Sväng förbi en VVS-firma och ha med dig en liten dunk så fixar dem det galant.
Idag åkte jag förbi Stuvstarör (Stockholmsområdet)som installerade vår bergvärmepump och frågade om vätska men det blev ett nej, de får inte lämna ut fick jag som svar men fylla på kan dom göra. Säger som min son ”Asså vaa?”🤥😖
 
  • Wow
Kurtivan
  • Laddar…
Jag blir inte klok på vilken vätska som funkar till min, märket jag hade finns inte längre. Vad kan jag fylla på med? 🙂
 
Fyll på med valfri etanol. Det måste inte vara ett specifikt fabrikat.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fyll på med valfri etanol. Det måste inte vara ett specifikt fabrikat.
bara leta fram siboratorn och koka en sats eller två...
 
Finns både blå och grön. varför skulle de inte få sälja?
 
Att sälja ett par liter t-sprit ger inte många tior i vinst. Att åka hem till kunden och göra jobbet med kostnad för arbetstid, resekostnader och servicebil mm blir däremot en del sköna slantar.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Att sälja ett par liter t-sprit ger inte många tior i vinst. Att åka hem till kunden och göra jobbet med kostnad för arbetstid, resekostnader och servicebil mm blir däremot en del sköna slantar.
Det är nog exakt så det är!
 
DonPablo DonPablo skrev:
Finns både blå och grön. varför skulle de inte få sälja?
Är blå och grön exakt samma och man kan blanda dom? Det lät inte så hos vvs firman.
 
4 4trax skrev:
Är blå och grön exakt samma och man kan blanda dom? Det lät inte så hos vvs firman.
Ta ofärgad om du är osäker. Kronvodka är väl billigast om man betalar skatt?
 
  • Älska
returen
  • Laddar…
D
4 4trax skrev:
Hej
Haft vår bergvärmepump nu i ca 20 år och nu är det dags att fylla på nån liter, inget konstigt med det, inget läckage!
Fick med en liten dunk när de installerade som är slut nu.
Vart får jag tag i den i Huddinge trakten. Finns ju bara 25l dunkar och bara på proffsbutiker typ ahlsell.
Vår vätska heter köldbäraretanol A UN 1170.
Jag fyllde faktiskt på med en liter kranvatten när min brine hade sjunkit lite.

Enda påfyllningen jag har gjort. Så jag har då 29,8% etanol ungefär nu. Kanske jag fyller på med blandad spolarvätska nästa gång?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.