555 läst ·
11 svar
555 läst
11 svar
Köldbärarvätska blå
Hej
Haft vår bergvärmepump nu i ca 20 år och nu är det dags att fylla på nån liter, inget konstigt med det, inget läckage!
Fick med en liten dunk när de installerade som är slut nu.
Vart får jag tag i den i Huddinge trakten. Finns ju bara 25l dunkar och bara på proffsbutiker typ ahlsell.
Vår vätska heter köldbäraretanol A UN 1170.
Haft vår bergvärmepump nu i ca 20 år och nu är det dags att fylla på nån liter, inget konstigt med det, inget läckage!
Fick med en liten dunk när de installerade som är slut nu.
Vart får jag tag i den i Huddinge trakten. Finns ju bara 25l dunkar och bara på proffsbutiker typ ahlsell.
Vår vätska heter köldbäraretanol A UN 1170.
Idag åkte jag förbi Stuvstarör (Stockholmsområdet)som installerade vår bergvärmepump och frågade om vätska men det blev ett nej, de får inte lämna ut fick jag som svar men fylla på kan dom göra. Säger som min son ”Asså vaa?”🤥😖K Kurtivan skrev:
Att sälja ett par liter t-sprit ger inte många tior i vinst. Att åka hem till kunden och göra jobbet med kostnad för arbetstid, resekostnader och servicebil mm blir däremot en del sköna slantar.
Jag fyllde faktiskt på med en liter kranvatten när min brine hade sjunkit lite.4 4trax skrev:Hej
Haft vår bergvärmepump nu i ca 20 år och nu är det dags att fylla på nån liter, inget konstigt med det, inget läckage!
Fick med en liten dunk när de installerade som är slut nu.
Vart får jag tag i den i Huddinge trakten. Finns ju bara 25l dunkar och bara på proffsbutiker typ ahlsell.
Vår vätska heter köldbäraretanol A UN 1170.
Enda påfyllningen jag har gjort. Så jag har då 29,8% etanol ungefär nu. Kanske jag fyller på med blandad spolarvätska nästa gång?
Klicka här för att svara