swessman skrev:
Jag antar det, eftersom de kallar det för köksveckor
DOH!!!!

Hoppas det inte är så för detta är ju helt värdelöst i jämförelse.

/R

:-(

Räknas köksfläkt som vitvara?

Fraser skrev:
:-(

Räknas köksfläkt som vitvara?
De står under vitvaror på siten så jag tror det.
Undrar också det faktiskt :)

/R

Vitvaror =

Ugn
Microvågsugn
Kombiugn
Häll
Fläkt
Diskmaskin
Kylskåp
Frys
Espressomaskin
Varmhållningslåda

och om de har nåt mer på IKEA som jag inte känner till. Köper man de vanliga 7 vitvarorna så skuklle detta alltså bli 7x700 = 4900 kr rabatt på redan hysat billiga kök...

Köper du 9 vitvaror får du ju 8100 kronor. Det är ju hur bra som helst. Typ såhär:

2 inbyggnadskylar
2 inbuggnadsfrysar (istället för en hel kyl och frys)
1 Ugn
1 Häll
1 Mikro
1 Fläkt
1 Diskmaskin

Så jävla bra. Börjar imorrn!

autodidakt skrev:
Köper du 9 vitvaror får du ju 8100 kronor. Det är ju hur bra som helst. Typ såhär:

2 inbyggnadskylar
2 inbuggnadsfrysar (istället för en hel kyl och frys)
1 Ugn
1 Häll
1 Mikro
1 Fläkt
1 Diskmaskin

Så jävla bra. Börjar imorrn!
Jo men hade de haft sin gamla drive så hade du fått tillbaka 10% eller 1000kr per 10000kr du köpt för. Hade nog blivit lite cash.

Ska nog köpa grejer i veckan.

/R

Undrar lite...dock ingen direkt kökskampanj men generellt på allt i butik som jag förstått..

Nu har ju ikea i sundsvall(kanske överallt) något family erbjudande liknande ovan #52 10% i presentkort att utnyttja att handla för.

Måste man handla på plats då om man ska få rabatten, enligt killen ifrån ikea som jag pratade med via telefon så lät det som lite halvsäkert?

Erbjudandet räcker ju t.o.m 23/5(måndag alltså) och eftersom jag är klar att beställa nya köket så vore det dumt att missa ett par tre tusingar,
bara det att det är drygt 23 mil(enkel resa) dit.

Släp med kåpa kan jag låna men frågan är om man får med ca 5m bänkskåp + 2,5m väggskåp + 2 högskåp inkl 45cm diskmaskin på ett lass(viktmässigt) inga bänkskivor dock.

Hämtar jag det själv nu så sparas drygt 4000kr räknat på frakt(distrubitör), erbjudande 10% minus bensinkostnad :)

Alpha skrev:
Hämtar jag det själv nu så sparas drygt 4000kr räknat på frakt(distrubitör), erbjudande 10% minus bensinkostnad :)
Har inte Ikea en maxkostnad på 1995,- för leverans?

emigrating skrev:
Har inte Ikea en maxkostnad på 1995,- för leverans?

Stämmer bra det, alltså 1995kr + 10% bortfall iform av rabatt vid beställning online i mitt fall ca 2500kr=~4500 Minus 500kr i bensinkostnad blir drygt 4000kr :)

Men hade man fått rabatten även vid online köp så hade det varit värt 1995kr för frakten men tappar man ytterligare då ca 2500 till i mitt fall så är det värt besväret att hämta själv, visserligen presentkort men ska man handla mer saker där som vi kommer att göra så är det ju lika som kontanter.

Doh, nu hänger jag med :)

Viktmässigt borde det gå bra så länge egenvikten inte är allt för hög, skulle tippa på 500KG varor ungefär. Men frågan är om det överhuvudtaget är lagervaror då mycket av köksprodukterna från Ikea endast finns för leverans.

Uppsala fyller ju 25 år nästa år, någon som har koll på om de också kommer köra en 25%tillbaka-kampanj?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.