Synd att ni inte var i Västerås för ca 6 veckor sen. IKEA fyllde 100 år och hade att man fick 25% av köpesumman man köpte kök och vitvaror för, insatt på presentkort. Så vi bestämde oss för att även sätta köksskåp i tvättstugan och vips hade vi presentkort på 18 000 kr.

En hyffsad kampanj......

Fraser skrev:
Sa de vilken sorts kampanj det gäller? Är det rabatt på vitvarorna eller den mycket trevligare "köp kök för 10 000 och få 1000 att handla annat för"??

Nej. Hon visste inte riktigt vad det skulle bli... Bara att det var en kökskampanj.

kimpo skrev:
Synd att ni inte var i Västerås för ca 6 veckor sen. IKEA fyllde 100 år och hade att man fick 25% av köpesumman man köpte kök och vitvaror för, insatt på presentkort. Så vi bestämde oss för att även sätta köksskåp i tvättstugan och vips hade vi presentkort på 18 000 kr.

En hyffsad kampanj......
Konstig kampanj, trodde IKEA startades av Ingvar Kamprad och även om han är gammal är han inte en bit över hundra...

kimpo skrev:

En hyffsad kampanj......
Hehe den var bra!

Skrattar så jag håller på att trilla av stolen :)

Trevlig helg!

EDIT: Ni kan läsa mer om de snabba 100åren här> http://www.ikea.com/ms/sv_SE/about_ikea/the_ikea_way/history/index.html

Redigerat:
rob the builder skrev:
Har nu varit på Ikea och fick beskedet att deras kökskampanj drar igång om 2 veckor.......
Någon som vet om detta kommer att gälla hela Sverige? Eller vet mer om kampanjen öht?

Börjar tröttna på att gå utan kök nu.....

kimpo skrev:

En hyffsad kampanj......

IKEA firade 25År i västerås inte 100år därför fick man 25% på köket man köpte
insatt på presentkort att handla på ikea för gällde bara 28/11-2009 så kolla
varuhus där ni bor om det är aktuellt med 25års jubileum även där, så kanske...

tomlan skrev:
IKEA firade 25År i västerås inte 100år därför fick man 25% på köket man köpte
insatt på presentkort att handla på ikea för gällde bara 28/11-2009 så kolla
varuhus där ni bor om det är aktuellt med 25års jubileum även där, så kanske...
Ha ha....ja så skulle det förstås vara ! 25 år i Västerås var det!!!
Kul att några fick sig ett gott skratt i allafall !!

Redigerat:
I Valbo sa dom på Ikea att kökskampanjen startar v4. Det skulle vara kampanj på vitvaror. Mer än så kunde de inte säge

Snackade med IKEAs "köp hemma" nu och enligt det så börjar det "något" nästa vecka, hon sa att det var oklart exakt vad det var. Köksveckor på gång?

/R

Tror bara det är vitvaru-veckor, inte hela kök. Tyckte jag såg en banner för detta på IKEA Malmö

Ibland funderar jag på hur IKEA egentligen tänker. Eller ja, marknadsföringsfolket och övriga inblandade.

När man ringer till kundtjänst/kundservice, chattar med kundservice eller pratar med personal på varuhusen och ställer frågor kring t.ex. köksveckor så känns det som att jag alltid får samma (inövade?) svar; "-Det där vet jag inget om".

Det verkar inte finnas en själ som har någon som helst aning om, och i så fall när det kan vara dags för dessa köksveckor. Tar det inte ganska lång tid att planera in större annonskampanjer och fixa fram annonsmaterial? Är det verkligen så att personalen från en dag till en annan får reda på att NU kör vi kampanj?!

Eller kan det vara så att "alla" vet men får inget säga för att IKEA på det viset får sålt sina kök oavsett om det är kampanj på dem eller inte?

Tja, några funderingar bara i väntan på de snart berömda "köksveckorna"......

Ska tillägga att enligt chatten på Ikeas hemsida så "kommer det en kampanj inom kort, men det är på vitvaror".

25 års jubileet med 25% rabatt på kök fick man på mejl som ikea familymedlem
såg inte kampanjen alls annars så de är lite hemliga...

Jag fick lite mer detaljer kring köksveckorna från IKEA nu.

Kampanjen pågår från 25/1 - 7/3 och innebär att man får pengar att köpa annat för, för varje vitvara man köper - från 100kr-8100kr.
Hur mycket man får baseras på hur många vitvaror man köper enligt följande modell.

En vitvara: 1 * 100kr = 100kr
Två vitvaror: 2 * 200kr = 400kr
Tre vitvaror: 3 * 300kr = 900kr
osv

swessman skrev:
Jag fick lite mer detaljer kring köksveckorna från IKEA nu.

Kampanjen pågår från 25/1 - 7/3 och innebär att man får pengar att köpa annat för, för varje vitvara man köper - från 100kr-8100kr.
Hur mycket man får baseras på hur många vitvaror man köper enligt följande modell.

En vitvara: 1 * 100kr = 100kr
Två vitvaror: 2 * 200kr = 400kr
Tre vitvaror: 3 * 300kr = 900kr
osv
Har detta ersätt dealen där man fick tillbaka 1000kr per 10000kr man handlade kök för?

/Robin

robber skrev:
Har detta ersätt dealen där man fick tillbaka 1000kr per 10000kr man handlade kök för?

/Robin
Jag antar det, eftersom de kallar det för köksveckor

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.