Hej!

Har ett ca 20 år gammalt platsbyggt kök. Det är gediget men kosmetisk börjar det bli slitet främst på golvsockeln samt vissa luckor. Är även trött på den gulaktiga tonen. Jag är inte ute efter att måla om hela köket då jag ändå tycker om luckor i trä men jag skulle gärna vilja lacka om det hela men i en ljusare ton. Någon som har erfarenhet eller tips gällande detta?

Tack! Köksskåpslådor i trä med gulaktig ton och silverhandtag, monterade under en mörk bänkskiva, på ett golv med svartvita plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal träköksskåpslucka med slitage och gulaktig ton, placerad över ett svartvitt rutigt golv.
Skapa konto
Gulnad och sliten köksgolvsockel i trä mot svart golv, behov av uppfräschning och lackering i ljusare ton.
Skapa konto
Innehållsförteckning för kök med handskrivna anteckningar, hålls av en hand framför ett schackrutigt golv.
Skapa konto

BirgitS
Det bör bli ljusare om du slipar luckorna, dock är ju björk lite gulaktigt/beige i sig själv. Numera finns det väl sen lack som ska förhindra att UV-ljuset kommer åt och förändrar träet.

Dock vet jag inte hur man tolka "björk 3 skikt", om det möjligen innebär att det är olämpligt att slipa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.