42 708 läst ·
111 svar
43k läst
111 svar
Köksprojekt inklusive allt
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vad säger försäkringsbolaget om att köra vridventiler för av och på under diskbänken?
Riktigt inspirerande kök förresten! Blir kanonfint med spisen
Riktigt inspirerande kök förresten! Blir kanonfint med spisen
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
När jag skrev det där så var jag i tro om att det var det som gällde. Efter att ha läst säker vattens kapitel kring detta så vet jag inte längre..
Personligen tolkar jag det som att en balofix under diskbänken är likvärdig. Om jag skulle upptäcka ett läckage så skulle det handla om två sekunder i fördröjning. Argumentet för att ha ventilen ovanför diskbänken tas inte upp: finns ventilen lättillgänglig på blandaren så stänger man av den varje gång. Det tycker jag känns som det viktigaste.
Med tanke på hur många vattenskador diskmaskiner orsakar så skulle jag dubbelkolla med försäkringsbolaget vad dom kräver. Eller ja, vad dom anser är fackmannamässigt.
Personligen tolkar jag det som att en balofix under diskbänken är likvärdig. Om jag skulle upptäcka ett läckage så skulle det handla om två sekunder i fördröjning. Argumentet för att ha ventilen ovanför diskbänken tas inte upp: finns ventilen lättillgänglig på blandaren så stänger man av den varje gång. Det tycker jag känns som det viktigaste.
Med tanke på hur många vattenskador diskmaskiner orsakar så skulle jag dubbelkolla med försäkringsbolaget vad dom kräver. Eller ja, vad dom anser är fackmannamässigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får uppdatera dig lite...Chrissofsweden skrev:När jag skrev det där så var jag i tro om att det var det som gällde. Efter att ha läst säker vattens kapitel kring detta så vet jag inte längre..
[bild]
Se i dom senaste från 2016 och det var lika i förra utgåvan. "Anslutning av diskmaskin ska ha avstängning väl synlig ovan bänk."
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Aha. ja, det följde med en ventil, men som inte gick att få dit. Även hålet för kran fick jag modda för att få dit kranen, så detta blev kompromissen. Har en rörpulare som jag renoverat framgafflar åt som står här, så jag får be han kolla upp det. Tack.
Redigerat:
Klicka här för att svara