Bra idé Nefrums.
Tror jag tar och gör det.
Har byggt en egen sockel i botten som stadgade upp köksön bättre än planerat så en lagomt stor vinkeljärn blir nog perfa
Tror jag tar och gör det.
Har byggt en egen sockel i botten som stadgade upp köksön bättre än planerat så en lagomt stor vinkeljärn blir nog perfa
Håller med. En betongvägg låter ju perfekt stt fästa i. Även köksstommarna är ju ganska vridstyva i sig. Skruva fast även de i betongväggen.Nefrums skrev:
Däremot, så är täcksidorna jag har fått planerat med, FEL mått på, alltså täcksidorna på baksidan blir tre stycken, men varje täcksida är ett par cm för lång för själva skåpsdelen, så när jag ska fästa sista täcksidan kommer det utanför hela jävla skåpet...
Vad är detta för skit?
Vad är detta för skit?
Jag byggde nyss en köksö själv o täcksidan som går mot väggen får man ju kapa o anpassa själv om köksön står en bit ut från väggen.
Jag fick använda 3 hela o kapa den 4:e.
Jag började med o montera täcksidan som sitter på sidan av skåpen o sen monterade jag täcksidorna in mot väggen tills jag inte kunde montera hela längre o då fick jag mäta hur stor bit jag behövde på sista skivan.
Men detta gäller ju bara om du tänkt ha täcksida ända in till vägg.
Ska den vara helt fristående så får man väl montera båda sido täcksidorna först o sen bak sidan.
Jag fick använda 3 hela o kapa den 4:e.
Jag började med o montera täcksidan som sitter på sidan av skåpen o sen monterade jag täcksidorna in mot väggen tills jag inte kunde montera hela längre o då fick jag mäta hur stor bit jag behövde på sista skivan.
Men detta gäller ju bara om du tänkt ha täcksida ända in till vägg.
Ska den vara helt fristående så får man väl montera båda sido täcksidorna först o sen bak sidan.
Fick ungefär samma idé, dock så när jag använde cirkelsåg för att skära av överbliven del blev det självklart inte spikrakt, så den som kollar mot väggen kanten mot köksön kommer se "vågigt" mellanrum tyvärr.J J_B skrev:Jag byggde nyss en köksö själv o täcksidan som går mot väggen får man ju kapa o anpassa själv om köksön står en bit ut från väggen.
Jag fick använda 3 hela o kapa den 4:e.
Jag började med o montera täcksidan som sitter på sidan av skåpen o sen monterade jag täcksidorna in mot väggen tills jag inte kunde montera hela längre o då fick jag mäta hur stor bit jag behövde på sista skivan.
Men detta gäller ju bara om du tänkt ha täcksida ända in till vägg.
Ska den vara helt fristående så får man väl montera båda sido täcksidorna först o sen bak sidan.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Vi tog luckor och skruv-limmade från baksidan.
Min vägg var inte helt rak så jag sågade snett med cirkelsåg o sen använde jag bandslip för o slipa in det sista o få riktigt fin Kant då min cirkelsåg inte riktigt lämna så bra Kant som jag önskade då klingan började vara sliten. I värsta fall får man väl sätta en liten list som täcker om det blir ojämt eller köra akrylfog o måla.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden