Har flyttat in i ett hus med hyfsat nyrenoverat kök (3 år gammalt) där vi har problem med avloppslukt i själva diskhon i köket. Vi har spolat avlopp etc men vad jag kan se saknar vi vattenlås (se bild) - inget traditionellt eller membran(?). Verkar ju dumt, något jag missar? Finns inget nere på golvet vad jag kan se heller.
Italienskt varumärke på ho och avloppskoppling vad jag kan se…(Foster).
Lilla lådan med svart sladd reglerar bara om silen är uppe eller nere.
Italienskt varumärke på ho och avloppskoppling vad jag kan se…(Foster).
Lilla lådan med svart sladd reglerar bara om silen är uppe eller nere.
Får höra med italienarna om det finns något vattenlås som passar då…
Vad är lämplig placering av vattenlåset här? Vill ju gärna ha kvar lådan som reglerar solen, kan vattenlåset kopplas på direkt efter den? Ok att diskmaskinen går rakt ner i y-kopplingen i golvet, behöver inte gå in innan vattenlåset?
det där ser ut som ett rent amatörjobb av någon som inte vet vad dom sysslar med.
Vattenlåset monteras förslagsvis direkt i 90 graders böjen.
Ta bort grenröret, montera ett rakt vattenlås, sätt på ett grenrör där du kan ansluta diskmaskinsavloppet över vattenlåset.
Vattenlåset monteras förslagsvis direkt i 90 graders böjen.
Ta bort grenröret, montera ett rakt vattenlås, sätt på ett grenrör där du kan ansluta diskmaskinsavloppet över vattenlåset.
Håller med. Inte för att det spelar någon roll men varför sitter det en t-koppling som inte används innan 90 graders böjen?GoC skrev:
Tack för inspel! Och med att montera vattenlås vid 90 graders böjen så pratar vi om böjen vid golvet under Y kopplingen? Att det sitter ett ”oanvänd” koppling efter böjen tror jag beror på att man haft behov att spola avloppen pga stopp och satt dit den…
Klicka här för att svara